Škola (úspěšného) investora, strategie konstrukce portfolia, díl 4: Growth investing
Když dojde na osobní finance a akumulaci bohatství, hodně často jsou akciové tituly opomíjeny před jinými investičními instrumenty. Je snadné pochopit proč: Hraní si s akciemi je jako hra s ohněm. Na této horské dráze chceme všichni zažít ty úžasné vzestupy a vyhnout se pádům. V tomto seriálu od serveru Investopedie probereme některé nejpopulárnější metody hledání těch „dobrých“ akcií a vyhýbání se těm špatným volbám. Ve zkratce se budeme věnovat umění vybrat tituly do akciového portfolia tak, abychom dosáhli vyšší návratnosti, než nám poskytne v průměru trh. Škola investora pro zkušenější? Zkuste si něco rizikovějšího, ale pozor, není to pro každého. Koncem devadesátých let technologické společnosti vzkvétaly jako houby po dešti a strategie growth investing (investice do růstu) přinášela nebývalou návratnost. Hodnota VS. Růst Nejlepším způsobem, jak definovat growth investing, je srovnání s value investing. Value investoři se zaměřují striktně na tento okamžik, na moment, kdy se daná akcie obchoduje za nižší cenu, než je jimi předpokládaná vnitřní hodnota. Growth investoři se na druhou stranu zaměřují na růstový potenciál společnosti, s podstatně menším ohledem na současnou tržní cenu. Na rozdíl od value investorů, growth investoři kupují TITULY S VYŠŠÍ CENOU, NEŽ JE VNITŘNÍ HODNOTA – ale vše se děje podle myšlenky, že vnitřní hodnota poroste a překoná současné tržní ocenění. Další díl naší školy investora se zabývá tzv. růstovým investováním, čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz