Google nepotěšil velké značky
Majitelům velkých značek tak Google nedovolí řídit, jaké reklamy se uživatelům objeví během vyhledávání. Změna se uskuteční ke 14. září ve většině evropských zemí, oznámil Google v Paříži.
Praktiky Googlu v Evropě tak budou od poloviny příštího měsíce stejné jako ve Spojených státech, Británii a dalších dvou stovkách zemí. Podnik se ke změně odhodlal po verdiktu Evropského soudního dvora, který v březnu rozhodl, že podnik prodejem klíčových slov k cílené reklamě neporušuje pravidla o ochranných známkách.
Řada firem v čele s impériem luxusu Louis Vuitton ale tento postup napadala. Soud oznámil, že se majitelé značek můžou sami za sebe obrátit na Google, aby výsledky vyhledávání reklam změnil, pokud mají pocit, že se tím uživatelé matou.
Verdikt potvrdil, že placená hesla AdWords tvoří jádro reklamních aktivit Googlu, jejichž tržby dosahují kolem 23 miliard dolarů. Rivalové jako Yahoo! tak dostali možnost, jak prodávat reklamu, a majitelé značek způsob, jak své ochranné známky chránit, napsala agentura Reuters.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři