Tentokrát bych to moc nekomplikoval, výsledky jsou zkrátka pozitivní téměř ve všech směrech. Tržby +33 % yoy, EPS +27 % yoy, navíc nárůst i na qoq bázi, dynamika je velmi uspokojivá. Tržby z vlastních webů přitom rostou proti partnerským dvojnásobným tempem.
Tržby** |
5 476 / 7 286 |
6 542 / 9 026 |
7 231 |
7 525 / 9 720 |
8% |
33% |
Provozní zisk |
2 547 |
2 881 |
3 005 |
3 058 |
6% |
20% |
EPS adjusted* |
6,72 / 7,64 |
7,68 / 8,74 |
7,63 / 8,76 |
8,33 / 9,72 |
11% |
27% |
*bez jednorázových položek, GAAP/non-GAAP
**bez/s partnerskými weby (+traffic acquisition costs)
• To vše v prostředí pokračujícího objemného investičního programu. Provozní náklady rostly citelně rychleji než tržby (+50 % yoy, z toho R&D +41 %, sales and marketing +82 %, počet zaměstnanců +2585 oproti 2Q11!). Společnost přesto dokáže dosahovat uspokojivý růst i na bottom line.
• Nejde přitom o vyhozené peníze. (558,99 USD, 1,91%) postupně získává tržní podíl v nových oblastech displejové a mobilní reklamy (tržby z mobilní reklamy již letos trendují k 2,5 mld. USD oproti cca 1 mld. USD loni -> +150 % yoy!). Android je již teď dominantní mobilní platformou, akvizice Motoroly navíc může poskytnout určitou ochranu proti patentovým sporům. V konkurenci iOS zatím stále poněkud schází obsah. To se však může brzy změnit, jelikož údajně jedná o distribuci hudby s předními nahrávacími společnostmi.
• Jedno z největších rizik pro budoucnost představuje konkurence Facebooku, jednou z největších příležitostí je sociální síť Google+. Na hodnocení je příliš brzy, nicméně, 40+ mil. uživatelů vůči červencovým 10+ mil. taky nevypadá úplně beznadějně.
• Co se týče ústředních search ad příjmů, počet placených kliků vzrostl meziročně o 28 % (13 % qoq), průměrná cena za klik o 5 % (-5 % qoq, což je ojedinělé negativum plynoucí z vyššího podílu levnější mobilní reklamy a jiného geografického mixu tržeb).
• Rozvaha je nadále „neprůstřelná“ s hotovostními zůstatky o objemu 42,6 mld. USD (s financováním akvizice Motoroly za 12,5 mld. USD problém tedy nebude), přičemž čtvrtletní FCF (čistý provozní cash flow – capex) dosahuje 3,3 mld. USD.
• Expanze v oblasti displejové a mobilní reklamy bude pokračovat. Dobře si vede Android, šanci na úspěch má i Google+. Navíc se blíží vánoční sezóna, která podpoří tradiční search ads příjmy. Růst tedy bude velmi pravděpodobně pokračovat i ve 4Q11.
• Závěr: výsledky i underlying trendy jsou pozitivní. Akcie v pre-market fázi přidávají přes 7 %, průměrná 12M cílová cena dle konsenzu BBG je 724 USD. Akcie doporučujeme držet a ponecháváme je v našem dlouhodobém globálním portfoliu.