Německá automobilka AG vytvořila ve třetím čtvrtletí zisk před zdaněním 1,64 miliardy eur (asi 41,2 miliardy Kč), což je meziroční nárůst o 21 procent. Výsledek překonal odhady analytiků a největší výrobce luxusních vozů na světě potvrdil výhled růstu na nejbližší období. Prvozní zisk ve 3Q dosáhl 1,72 mld. EUR a překonal konsensus agentury Bloomberg na úrovni 1,58 mld. EUR. Akcie po otevření ve všeobecně negativním prostředí ztratily 1,5 procenta.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpovídali, že podnik za třetí čtvrtletí vytvoří zisk před zdaněním 1,48 miliardy eur. Za příznivým výsledkem je hlavně vysoká poptávka po vozech z nové pětkové řady. Celkové tržby přesto mírně zaostaly za odhady, když vykázaný výsledek 16,5 mld. EUR nestačil na konsensuální laťku na úrovni 16,8 mld. EUR.
"I když tempo růstu na mezinárodních automobilových trzích v současné době vykazuje známky útlumu, výkonnost skupiny se bude i nadále vyvíjet pozitivně," uvedla automobilka. Firma potvrdila, že za celý rok by měla prodat více než 1,6 milionu vozů.
Zisková marže EBIT v automobilové divizi se ve třetím čtvrtletí zvýšila na 11,9 procenta z předchozích 8,1 procenta před rokem. V letošním roce se má udržet nad deseti procenty a management dál očekává, že příští rok se marže sníží pouze na osm až deset procent.
Za růstem zisku ve třetím čtvrtletí byl vedle přetrvávající poptávky po vozech v Číně i pokles materiálových nákladů. Management očekává, že celoroční zisk před zdaněním bude výrazně vyšší než loni, a to i přestože, že poptávka v západní Evropě bude zřejmě stagnovat.
"Německo je z pěti hlavních trhů v západní Evropě jedinou zemí, kde bude pokračovat stabilní růst. Naopak trhy ve Francii, Velké Británii, Itálii a ve Španělsku všechny klesnou," uvedla automobilka.
Další německé automobilky Daimler a (111,5 EUR, -2,36%) minulý týden uvedly, že v západní Evropě také počítají se slabou poptávkou. Jejich vyhlídky tak zvyšují obavy, že krize v eurozóně může na dlouhou dobu negativně ovlivnit hospodaření firem.