Nielsen: Hudební průmysl zaznamenal překvapivý růst
PRAHA (MEDIAFAX) - Hudební průmysl zaznamenal letos po letech propadu překvapivý růst. Ve Spojených státech se za tři čtvrtletí roku 2011 prodalo o tři procenta víc hudebních nosičů než za celý rok 2010, uvedla ve středu výzkumná společnost Nielsen.
Podle společnosti Nielsen jde o první meziroční nárůst prodeje hudebních nosičů od roku 2004. Ještě loni zaznamenal trh s nimi třináctiprocentní propad.
"Je jasné, že na trhu s hudbou je letos cítit oživení. Nechceme hned vyhlašovat vítězství, ale hudební průmysl by se nyní mohl nacházet na bodě obratu," citovala agentura Bloomberg ředitele skupiny Vivendi Jean-Bernarda Levyho. Vivendi vlastní mimo jiné hudební vydavatelství Universal Music.
Počet prodaných alb je součtem písní prodaných přes internet a mobilní telefony, CD, vinylových desek a kazet. Dohromady to v USA dělá 255 milionů alb, zatímco loni to bylo jen 247 milionů.
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři