McDonaldu hrozí žaloba
Žaloba bude podána, jestliže jídelny menu Happy Meals do 30 dní z nabídky nestáhnou. Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) považuje taktiku lákání dětí na hračky za "nepoctivou a klamnou" reklamu, která je zákonem na ochranu zákazníků zakázána například v amerických státech Kalifornie, Texas, New Jersey a Massachusetts. "McDonald's se chová jako cizí osoba, která na hřišti začne dětem rozdávat sladkosti. Jde o vlezlou a dravou praxi, která si zaslouží být zakázána," řekl soudní zástupce CSPI Stephen Gardner.
V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (11 miliard korun). McDonald's ve své nejnovější sadě Happy Meals nabízí hračky motivované animovaným filmem Shrek Zvonec a konec. Patří k nim dětské hodinky a postavičky z filmu, tedy Shreka, osla nebo kocourka v botách. Všechny se objevují také v televizních a internetových klipech firmy McDonald's.
Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. V pondělí odborný časopis Pediatrics zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.
McDonald's a další velké americké potravinářské firmy jako třeba Coca-Cola se před třemi lety zavázaly, že zpřísní kontrolu nad reklamou cílenou na děti do 12 let. McDonald's se tehdy zavázala, že bude pro tuto skupinu dětí propagovat pouze dvě sady Happy Meals. Měly v nich být kuřecí kousky, hamburgery a mléko. McDonald na své webové stránce sice tuto zásadu dodržuje, ale pode CSPI dostanou děti i jejich rodiče v restauracích při objednávce Happy Meals hranolky a kolu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz