Reklamu v televizi možná ztiší zákon, pracuje na něm poslanec VV Skokan
PRAHA (MEDIAFAX) - Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se v Česku možná stane minulostí. Vznik zákona, který by tento problém upravil, iniciuje podle informací agentury Mediafax poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan (VV).
"Diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvedl Skokan. Sám už na začátku letošního roku oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili.
"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," zmínil poslanec. Připomněl, že stejný záměr podporuje i petice a že o stejném tématu nyní hlasují příznivci Věcí veřejných na stranickém webu.
Agentuře Mediafax Skokan řekl, že návrh zákona, na kterém spolupracuje i s odborníky na šíření zvuku, předloží kolegům ve volebním výboru pravděpodobně v únoru 2012. Nejdřív ale musí záměr odsouhlasit právě "véčkaři". Termín pro vyjádření svého názoru mají do 21. prosince.
Podle poslance VV může být českou inspirací, "v dobrém i špatném", například Slovensko, kde zákaz vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí platí čtyři roky. "Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu," zmínil.
Proti sjednocování hlasitosti televizní reklamy existuje vnitrostranická opozice i v samotných VV. "Nemyslím si, že regulování hlasitosti v reklamách je správným krokem. Pro mnoho lidí je obtěžující reklama sama o sobě a hlasitost je jen jedním z aspektů, který problematiku ve své celistvosti vyřešit nedokáže," uvedl na webu strany člen rady a grémia VV Michal Pavel.
Hlasitost reklamy je podle Pavla vnímána subjektivně a záleží především na tom, v jaké části pořadu je nasazena. "Reklama v průběhu akčních scén nebude nikdy tak rušivá, jako reklama vložená do pořadu typu Nedělní chvilka poezie," zmínil člen grémia a rady VV.
Pavel navíc upozornil, že nařízené snížení zvukové hladiny reklamy nemusí situaci vyřešit. "Vnímání hlasitosti závisí i na tzv. promodulování signálu, tedy energie obsažené v signálu. Nejsem proto zastánce další regulace v oblasti televizního reklamního vysílání. Koneckonců, vypnout televizi zvládne každý soudný člověk sám," uzavřel.
Jan Kálal, kalal@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz