TNBiz (TN.cz)
Z domova  |  01.12.2011 14:50:05

Reklamu v televizi možná ztiší zákon, pracuje na něm poslanec VV Skokan

PRAHA (MEDIAFAX) - Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se v Česku možná stane minulostí. Vznik zákona, který by tento problém upravil, iniciuje podle informací agentury Mediafax poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan (VV).

"Diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvedl Skokan. Sám už na začátku letošního roku oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili.

"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," zmínil poslanec. Připomněl, že stejný záměr podporuje i petice a že o stejném tématu nyní hlasují příznivci Věcí veřejných na stranickém webu.

Agentuře Mediafax Skokan řekl, že návrh zákona, na kterém spolupracuje i s odborníky na šíření zvuku, předloží kolegům ve volebním výboru pravděpodobně v únoru 2012. Nejdřív ale musí záměr odsouhlasit právě "véčkaři". Termín pro vyjádření svého názoru mají do 21. prosince.

Podle poslance VV může být českou inspirací, "v dobrém i špatném", například Slovensko, kde zákaz vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí platí čtyři roky. "Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu," zmínil.

Proti sjednocování hlasitosti televizní reklamy existuje vnitrostranická opozice i v samotných VV. "Nemyslím si, že regulování hlasitosti v reklamách je správným krokem. Pro mnoho lidí je obtěžující reklama sama o sobě a hlasitost je jen jedním z aspektů, který problematiku ve své celistvosti vyřešit nedokáže," uvedl na webu strany člen rady a grémia VV Michal Pavel.

Hlasitost reklamy je podle Pavla vnímána subjektivně a záleží především na tom, v jaké části pořadu je nasazena. "Reklama v průběhu akčních scén nebude nikdy tak rušivá, jako reklama vložená do pořadu typu Nedělní chvilka poezie," zmínil člen grémia a rady VV.

Pavel navíc upozornil, že nařízené snížení zvukové hladiny reklamy nemusí situaci vyřešit. "Vnímání hlasitosti závisí i na tzv. promodulování signálu, tedy energie obsažené v signálu. Nejsem proto zastánce další regulace v oblasti televizního reklamního vysílání. Koneckonců, vypnout televizi zvládne každý soudný člověk sám," uzavřel.

Jan Kálal, kalal@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688