Japonská spotřebitelská nálada v listopadu klesla
TOKIO (MEDIAFAX) - Důvěra japonských spotřebitelů se v listopadu zhoršila. Informovala o tom v pondělí agentura AFP.
Index spotřebitelské důvěry v listopadu klesl z říjnových 38,6 bodu na 38,1 bodu. To signalizuje, že náladu japonských spotřebitelů negativně ovlivňují dopady evropské dluhové krize a zpomalující růst globální ekonomiky.
Vyplývá to z průzkumu japonské vlády mezi 5033 tamními domácnostmi.
Podle agentury AFP se objevily obavy, že jakékoli další zhoršení evropské dluhové krize by mohlo způsobit vážné problémy proexportně orientované japonské ekonomiky.
Index důvěry japonských spotřebitelů se sestavuje na základě průzkumu mezi domácnostmi, které mají alespoň dva členy. Tamní vláda ho sestavuje od roku 1982 a jeho hodnota závisí na názorech spotřebitelů ohledně vývoje jejich příjmů a situace na trhu práce.
Úřad japonské vlády po zveřejnění listopadové hodnoty indexu uvedl, že nálada téměř stagnuje. Hodnota indexu pod hranicí 50 bodů znamená, že mezi spotřebiteli vládne pesimismus.
Tomáš Králícek, kralicek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři