Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  23.06.2010 17:03:00

Jak píše BP o katastrofě

Podle webových stránek The Wall Street Journal (WSJ) se najdou i optimisté, kteří na ropném úniku najdou pozitiva. Pohříchu však sedí ve firemním časopisu společnosti BP.

Poslední číslo magazínu Planeta BP dostupného na vnitropodnikové síti obsahuje reportáž z postižené oblasti. Článek ropnou katastrofu - jak jízlivě poznamenává WSJ - líčí jako zásah štěstěny. "Většina (nerybářských) firem z regionu - zvláště hotely - prosperuje, protože sem přijelo tolik lidí z BP a dalších záchranných týmů bojujících s ropou," stojí v něm. Článek rovněž cituje jednoho místního činitele, který má na starost turistiku. BP podle něj vždy byla "skvělým partnerem". "Vždy jsme si vážili obchodních příležitostí od BP," uvedl také úředník.

Časopis nicméně zmiňuje i nejistotu místních lidí ohledně ekonomické budoucnosti regionu a obavy z toho, že by všechny plody moře mohly být kontaminované ropou. Zároveň ale také cituje jednoho podnikatele s mořskými živočichy, podle kterého není důvod "nenávidět BP", když v oblasti na ropném průmyslu závisí mnoho pracovních míst.

Představitelé petrochemické firmy již v uplynulých týdnech nešikovnými vyjádřeními způsobili ve Spojených státech několikrát pozdvižení. Šéf podnik Tony Hayward nejprve řekl, že chce zpátky svůj starý život. Rozladil tím přitom nejen rybáře, které ropné skvrny zřejmě nadobro připraví o tradiční způsob obživy.

Předseda představenstva firmy Carl-Henric Svanberg zase po jednání s Obamou řekl na adresu obyvatel poškozených oblastí, že BP se o "malé lidi" zajímá. Za svá slova se později omluvil. Zatím poslední hřebík do rakve již tak pošramocené pověsti firmy pak o víkendu zarazil opět Hayward, když si několik dní po své ne příliš přesvědčivém výkonu na slyšení ke katastrofě v americkém Kongresu vyrazil na závod jachet v rodné Británii. Někteří odborníci pak začali mluvit o tom, že BP se jednou ocitne v učebnicích jako příklad toho, jak se nemá dělat krizová komunikace.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688