Škoda Auto loni prodala nejvíce Octavií, nejvyšší nárůst prodeje zaznamenal Yeti
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto v roce 2011 prodala celkem 372 900 vozů modelu Octavia, meziročně o 16,9 procenta více, nejvyšší nárůst prodeje zaznamenal Yeti, a to 33,7 procenta (70 300 kusů). V úterý o tom informoval mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Po Octavii druhým nejžádanějším modelem byla Fabia (266 800 vozů, +16,5 procenta), dále Superb (116 700 vozů, +18,1 procenta). U modelu Roomster se loni prodalo 36 000 kusů (+11,4 procenta). Modelu Rapid se v Indii prodalo 1700 kusů, modelu Citigo v tuzemsku více než 500 kusů.
Celosvětové prodeje automobilky vzrostly v roce 2011 o 15,3 procenta na 879 200 vozů. Počet dodávek zákazníkům tak v roce 2011 vzrostl o plných 116 600 vozů. To představuje zvýšení podílu české značky na světovém trhu na 1,4 procenta (v roce 2010 necelých 1,3 procenta). Prodeje značky vzrostly zejména v Číně, Indii a v Rusku. Na mnoha dalších evropských i mimoevropských trzích dosáhla největší česká automobilka nových ročních rekordů.
České automobilce se v roce 2011 také podařilo ve všech regionech zvýšit počet dodávek zákazníkům. Ve střední a východní Evropě například vzrostl počet dodávek zákazníkům za celý rok 2011 na 231 600 vozů (2010: 194.800; +18,9 procenta) a asijsko-pacifickém regionu na 256 100 vozů (2010: 203.300; +26,0 procenta).
"Škoda prodala v roce 2011 více vozů než kdykoli předtím," řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. "Zlepšili jsme se ve všech regionech a úspěšně jsme posílili naši pozici na všech trzích," doplnil.
Z pohledu celého roku 2011 automobilka dosáhla nového rekordu například v Rusku. Se 74 100 vozy tam prodala o 62,5 procenta více vozů než v roce 2010 (45 600). V Číně byly prodejní výsledky nadále na vzestupu, za rok 2011 vzrostly o 21,9 procenta na 220 100 vozů.
Model Rapid, který byl v listopadu představen v Indii, zaznamenal dobrý start prodeje a byl v této zemi dokonce zvolen i rodinným automobilem roku. Škoda na indickém trhu v roce 2011 zvýšila svůj odbyt o 49,9 procenta a prodala více než 30 000 vozů.
Česká automobilka dále investuje do nových modelů, značek a kapacit. Do poloviny roku 2012 rozšíří například hlavní závod v Mladé Boleslavi. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou Octavií a Fabií. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard euro (asi 361 mld. Kč) do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz