Zisk americké internetové společnosti v posledním čtvrtletí loňského roku klesl na 296 milionů dolarů oproti 312 milionům dolarů ve stejném období roku 2010. Firmu zasahuje propadající internetová reklama a postupná ztráta podílu na trhu.
Čistý zisk společnosti dosáhl 295,6 milionu dolarů či 24 centů na akcii po 312 mil. USD či 24 centech na akcii před rokem. Kvartální tržby ! dosáhly 1,17 mld. USD proti 1,2 mld. USD před rokem. V prvním čtvrtletí tohoto roku firma očekává tržby ve výši 1,03 až 1,11 miliardy dolarů při očekávání trhu 1,08 mld. USD.
Firmu, jejíhož vedení se v lednu ujal Scott Thompson po odvolané šéfce Bartzové, se kterou panovala široká nespokojenost, v poslední době trápí vývoj příjmů z internetové reklamy. Uživatelé internetu tráví méně času na webech ovládaných !, která ztrácí „na body“ se sociálními sítěmi v čele s Facebookem a také proti vyhledávání Googlu. Finanční ředitel Morse odkazuje také na ekonomické oslabení v Evropě. Výsledky ! Odrážejí také postupnou ztrátu tržního podílu, na americkém online reklamním trhu na 11 procent v roce 2011 z 13 procent v roce 2010. Tržby z reklamy ! ve 4Q klesly o 4 procenta na 546 milionů dolarů po stagnaci ve 3Q.
Akcie včera před výsledky posílily o necelé procento, v prodlouženém obchodování jej zase ztratily. Za rok 2011 ztratily 3 procenta.
(Zdroj: !, Bloomberg, čtk)