Prodej automobilů v USA silně roste i na počátku tohoto roku
Podle přehledu Autodata za leden se na největším automobilovém trhu prodalo 913,2 tisíc vozidel, ve srovnáním s 819,7 milionů před rokem. Největší procentní zisk zaznamenala Mazda (68%), v závěsu za ní VW (48%), Chrysler (44%) a Lan Rover (41%). Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek vykázal 14,2 milionů jednotek a nejvyšší úroveň od roku 2007 před recesí. V roce 2011 činilo roční tempo 12,77 milionů, oproti 11,58 milionů v roce 2010. Většina hlavních výrobců předpokládá v letošním roce roční prodej mezi 13,5-14,0 miliony vozidel. Tato prognóza je stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Slabší výsledky v lednu zaznamenala GM, Mitsubishi, Suzuki, Saab, Ferrari a Rolls Royce. Největší americké automobilce GM poklesl prodej o 6,1% na 167,9 tisíc vozidel, Ford Motor vykázal meziroční nárůst o 7,3% na 136,2 tisíc a Chrysler dokonce o 44,3% na 101,1 tisíc. Toyota Motor prodala 124,5 tisíc vozidel, v prosinci oznámila, že její tržní podíl v USA stoupl na úroveň před zemětřesením. Prodej vozidel Honda Motor vyskočil o 8,8% na 83 tisíc, Nissan o 10,4% na 79,2 tisíc, Hyundai o 14,7% na 42,6 tisíc a Mazda o 68,2% na 23,9 tisíc jednotek. Prodej VW se meziročně zvýšil o téměř o 48% na 27,2 tisíc, BMW o 3,1% na 16,4 tisíc a Audi o 19,7% na 9,3 tisíc.
.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz