Makro: Spotřebitelská důvěra Německa bude v září na vzestupu, GfK
Spotřebitelská důvěra Německa by se měla v září nadále zlepšovat ovlivněn přílivem pozitivních makrodat. Ekonomika vykázala ve druhém čtvrtletí největší expanzi od roku 1997, inflace je velmi mírná a pracovní trh stále robustní. Faktory nejistoty ovšem zastupují úsporná rozpočtová opatření a ukončení stimulačních programů. Ukazatel očekávání a budoucí příjmy v srpnu výrazně vzrostl, indikátor výdajové plány stagnoval.
Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností společností Gfk Group očekává pro měsíc září zlepšení o 0,1 bodu na 4,1 bodů. Většinový konsenzus předpokládal 4,0 body, po předběžném výsledku 3,9 bodů za srpen.
Ukazatel ekonomická očekávání předvedl v srpnu opět silný růst o 9,8 bodů na 46,6 bodů poté, co vylétl o 31,3 bodů v červenci. To znamená nejvyšší hladinu od srpna 2007 před recesí. Ve stejném období vloni dosahoval -7,5 bodů.
Optimistický výhled ovlivnil indikátor budoucí příjmy, jenž v srpnu vzrostl o 6,9 bodu na 36,0 bodů, po vzestupu o 20,9 bodů v červenci. Ve stejném období vloni dosahoval 8,8 bodů.
Indikátor výdajové plány stagnoval na vysoké úrovni 27,9 bodů poté, co v červenci oslabil o 2,5 bodů. V červnu zaznamenal po čtyřech měsících poklesu významný růst, ovlivněn mistrovstvím světa ve fotbale. Vloni se ukazatel pohyboval na hladině 24,7 bodů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz