UBM: Apple na novém iPadu vydělá méně než na předchozích generacích
PRAHA (MEDIAFAX) - Americká technologická společnost Apple na třetí generaci tabletu iPad v porovnání s předchozími generacemi vydělá méně. Vyplývá to z analýzy, kterou v sobotu zveřejnila společnost UBM TechInsights.
Společnost UBM TechInsights odhadla, že celková cena produkce jednoho nového iPadu činí 310 dolarů (jedná se o 16GB LTE model). Tento model se prodává za 629 dolarů, což znamená, že na něm má Apple 51% marži. To je o 6 % méně, než u obdobného iPadu předchozí generace. Podle UBM TechInsights se reálné náklady společnosti na výrobu jednoho iPadu v porovnání s jejím odhadem mohou lišit pouze o několik dolarů. Lepší odhad bude společnost moci provést po 16. březnu, kdy se iPad 3 začne prodávat. Pro srovnání, na 16GB iPadu první generace měl Apple 57% marži a u iPadu 2 to bylo 56 %.
Zajímavé také je, že současná produkční cena iPadu 2 je nyní, po roce prodeje, podle UBM TechInsights 248 dolarů, tedy o 10 % méně, než když se začal prodávat. Kvůli vydání iPadu 3 však Apple snížil prodejní cenu iPadu 2 o 17 %. Společnost UBM TechInsights při svém odhadu brala v potaz cenu jednotlivých hardwarových komponent iPadu, stejně jako odhad nákladů na výrobu.
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři