(Kurzy.cz)
Globální reklamní růst pokračuje. Slabost Evropy kompenzují ostatní trhy
Světový reklamní trh podle mediální agentury ZenithOptimedia roste stále rychleji, v letošním roce se mají globální reklamní investice zvýšit o 4,8 %. Za tímto růstem stojí několik nadnárodních společností, které se rozhodly investovat do budování značky a zvýšení podílu na trhu. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia se růst reklamních investic v Evropě lehce zpomalí, toto zpomalení však vykompenzují země Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří.
Důvěra v evropskou ekonomiku je v krátkodobém horizontu nižší, a proto ZenithOptimedia předpokládá oproti předchozí predikci zpomalení růstu v západní Evropě na 1,5 %, ve střední a východní Evropě na 6,5 %. Oproti tomu Asie a Tichomoří porostou o 7,4 %, nejsilněji rostoucím regionem bude Latinská Amerika, kde se očekává růst ve výši 9,2 %. Optimisticky vypadá výhled na nejbližší dva roky, kdy by se měly globální reklamní investice zvednout o 8 až 10 %.
Za povšimnutí stojí, že do roku 2014 bude 60 % všech reklamních výdajů pocházet z rozvíjejících se trhů, 33% se na tomto růstu budou podílet jen čtyři země: Brazílie, Rusko, Indie a Čína.
Explozivní nárůst reklamy na sociálních sítích
Internet je dle očekávání nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem. Do roku 2014 by měla internetová reklama tvořit celosvětově 22,1 %, na šesti nejrozvinutějších trzích (Kanada, Čína, Norsko, Jižní Korea, Švédsko a UK) dokonce překročí 30% hranici. Stále využívanější budou nové formáty, mezi které patří reklama na sociálních sítích a on-line videa (předpokládá se až 21% nárůst zobrazení), až 15% roční růst se dá předpokládat také u placeného vyhledávání.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant, Double-U.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz