Aktualizováno Spekulace o Asahi byla mylná. Krátce poté, co dnes japonský pivovar zájem o středoevropskou pivovarnickou skupinu StarBev odmítl, její nákup za 2,65 miliardy eur potvrdily pivovary Molson Coors. Získávají pivovarnickou skupinu, jejíž vlajkovou lodí jsou tuzemské pivovary Staropramen a která v roce 2011 generovala tržby 0,7 miliardy eur a ziskovost na úrovni EBITDA 241 milionů eur, od dosavadního vlastníka CVC Capital Partners i od samotného managementu firmy.
„Akvizice StarBev ze strany Molson Coors je motivována rozšířením našeho portfolia prémiových značek a prohlubuje naši pozici na růstových trzích napříč světem,“ uvedl Peter Swinburn, prezident a CEO Molson Coors. „Pivní trh střední a východní Evropy je aktraktivní se silnou historií a růstovým potenciálem při návratu regionu na předkrizové úrovně. StarBev nám jako lídr v regionu k tomuto růstu poskytuje silnou výchozí pozici,“ dodal.
StarBev vznikla v prosinci 2009, kdy společnost CVC Capital Partners převzala pivovary ve střední a východní Evropě skupiny Anheuser-Busch InBev. Firma dostala jméno StarBev podle českého Staropramenu. AB InBev má stále právo být prvním zájemcem při případném prodeji skupiny, podle zdrojů však nemá zájem pivovar odkoupit zpět.
CVC nabídla firmu StarBev k prodeji poté, co ji oslovilo několik pivovarů, včetně firem Asahi, Carlsberg, a . Na počátku března agentura Reuters uvedla, že japonská Asahi je favoritem aukce na koupi StarBevu. Všechny zúčastněné strany se ke zprávě odmítly vyjádřit nebo nebyly k zastižení, napsala agentura Reuters.
StarBev vlastní pivovary V České republice, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku, Srbsku a Černé Hoře. Obchodní aktivity má též v Bosně a Hercegovině a na Slovensku. Mezi klíčové vlastní značky skupiny patří Staropramen, Velvet a v tuzemsku dále Braník či Ostravar, mezi distribuované a licencované značky pak patří Stella Artois, Hoegaarden či Lowenbrau. StarBev vaří ročně kolem 13 milionů hektolitrů piva a na každém ze svých trhů patří do vedoucí trojice. Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Skupina zaměstnává kolem 4.100 lidí.
Molson Coors dosud působí především na růstovým charakterem spíše nasycených trzích Kanady, Velké Británie či Spojených států. Mezi její vlajkové značky patří Molson Canadian, Carling a Coors Light.
(Zdroj: StarBev, Molson Coorson, čtk, Bloomberg, Reuters)