Poláci se online nákupů bojí, Češi nikoli
Tato zjištění vyplývají z průzkumu společnosti Gemius E-commerce 2009, který předkládá zjištění, jež odpovídají zkušenostem internetového obchodu Kasa.cz. Studie ukázala, že z obyvatel zemí Vyšegrádské čtyřky na internetu někdy nakupovalo 81 procent Čechů, 76 procent Slováků, 69 procent Poláků a 66 procent Maďarů.
Zatímco Poláci si myslí, že nakupování na internetu je riskantní (40 procent) a složité (10 procent), Češi jsou přesvědčeni, že je levnější než v klasických obchodech (65 procent) a zabere méně času (57 procent). "Polsko opravdu není v oblasti internetového nakupování tak vyspělé jako ČR, v eshopech nakupují převážně obyvatelé větších měst. Češi jsou v tomto směru mnohem dále a znají přednosti online nakupování," říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. "V Polsku provozujeme nákupní portál EUkasa.pl, kde nám sice stabilně roste počet registrovaných zákazníků o desítky procent ročně, většinou jde však o obyvatele měst s více než 50 tisíci obyvateli."
Češi při rozhodování o nákupu nejčastěji hledají online informace o spotřební elektronice a domácích spotřebičích (56 procent), cestování (55 procent) a telefonech a příslušenství (52 procent). Zajímavé je, že Slováky nejvíce zajímají informace o lístcích na vlak, autobus a letenky (61 procent), cestovní služby (58 procent) a pak teprve spotřební elektronika (54 procent) a telefony (53 procent), polovina Slováků hledá knihy, hudbu a filmy. "Zatímco v Česku se naši zákazníci hodně zajímají o televizory, DVD/BR přehrávače a další elektroniku, Slováci upřednostňují vybavení do kuchyně a praktické věci," dodává Součková.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz