Německý automobilový koncern (118,04 EUR, 4,00%) se loni stal z hlediska tržeb světovou jedničkou v automobilovém průmyslu, a to díky silné poptávce a převzetí většinového podílu ve výrobci nákladních vozů (98,49 EUR, 2,06%). Vyplývá to podle agentury DPA ze studie poradenské společnosti Ernst & Young.
loni podle studie utržil přes 159,3 miliardy eur (zhruba čtyři biliony Kč). Těsně tak předstihl japonského konkurenta (82,07 USD, 1,40%) Motor, jehož tržby činily 158,9 miliardy eur. Výrazný odstup měl s tržbami 108 miliard eur americký rival , který byl ale jedničkou z hlediska počtu prodaných aut.
Automobilka (24,07 USD, 1,52%) loni prodala zhruba devět milionů vozů. Prodej činil přes 8,3 milionu vozů a prodej Toyoty necelých osm milionů vozů, napsala agentura DPA. tak loni přišla o pozici jedničky, kterou získala v roce 1998.
, jehož součástí je Škoda Auto, je největším automobilovým koncernem v Evropě. Firma se do roku 2018 hodlá stát největší světovou automobilkou z hlediska objemu prodeje.