Výsledky Googlu tentokrát nejsou žádným velkým překvapením. Tržby na úrovni 8,14 mld. USD jsou plně v souladu s tržním konsensem, zisk na akcii ve výši 10,08 USD předčil očekávání o necelých 5 %.
Přehled výsledků za 1Q12
Tržby** |
6 535 / 8 575 |
8 134 / 10 584 |
8 141 |
8 135 / 10 645 |
0% |
24% |
Provozní zisk |
2 296 |
3 507 |
3 413 |
3 389 |
-3% |
48% |
EPS adjusted* |
5,51 / 8,08 |
8,22 / 9,5 |
9,64 |
8,75 / 10,08 |
6% |
25% |
*bez jednorázových položek, GAAP/non-GAAP
**bez/s partnerskými weby (+tzv. traffic acquisition costs)
• Meziroční tempo růstu tržeb se drží na solidních 24 %. Prudší meziroční nárůst provozního zisku je výsledkem urovnání sporu s ministerstvem spravedlnosti, které zatížilo výsledky za 1Q11 sumou 500 mil. USD. Mezikvartální dynamika vypadá na první pohled o poznání hůř, ač ta je do velké míry odrazem sezónních vlivů.
• Tempo růstu investic postupně zpomaluje, což je pravděpodobně dáno potřebou zachovat profitabilitu společnosti i v prostředí měnícího se produktového mixu (viz. preview, resp. review za 4Q11). Snaha o navyšování tržního podílu v nových oblastech podnikání ale udržuje nadále na poměrně vysokých úrovních tempo růstu prodejních a marketingových nákladů.
• V minulém čtvrtletí byla největším problémem klesající profitabilita dominantní kontextové reklamy. Tento problém bohužel nadále přetrvává. Zatímco počet placených kliků vzrostl meziročně o 39 % (+7 % qoq), průměrná cena za klik o 12 % klesla (-6 % qoq). Prvním důvodem je neutěšená situace v Evropě a s ní související slabé euro, které snižuje tržby účtované v dolarech. Druhým důvodem je již zmiňovaný měnící se produktový mix směrem k obecně levnější mobilní reklamě, což nemusí být nutně negativem, no je to běh na dlouhou trať, přičemž o úspěchu rozhodne velikost výsledného tržního podílu. Momentum je však velmi slibné zejména v případě Androidu a mobilní reklamy. Dobře si vede také Chrome a YouTube.
• Co se týče rozvahy, ta je nadále v pořádku. Hotovostní zůstatky dosahují výše 49,3 mld. USD, čtvrtletní FCF (čistý provozní cash flow – capex) se pohybuje kolem 3 mld. USD. Dokonce se začínají ozývat hlasy volající po dividendě po vzoru Applu.
• Nejzajímavější zprávou se tak stalo oznámení o plánovaném stock splitu v poměru 2 ku 1. Tento krok však může být vnímán poněkud rozpačitě, poněvadž vytváří novou třídu akcií, které nenesou žádná hlasovací práva.
• Výsledky vnímáme lehce negativně, akcie přesto doporučujeme držet. Průměrná 12M cílová cena dle konsensu BBG je 734 USD.