Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak napravit „nevydělávání“  v praxi

Jak napravit „nevydělávání“ v praxi

17.04.2012 13:03
Autor: Anonymní Investor, ???

Minule jsem ve své glose uvedl tři zásady úspěšného obchodování na burze, tak jak to vidím já. Dnes bychom si to zkusili aplikovat na reálném příkladu.

Zásada číslo jedna – výhoda proti trhu

Nerad bych zde popisoval svoji obchodní strategii, která se koneckonců neodehrává na akciovém trhu, nicméně pokusme si udělat nějakou úplně triviální úvahu. Za výhodu považujme široce dostupnou informaci, která ale i tak může fungovat. Z mého pohledu není nikterak významně silná (je to příliš známá zpráva, jež neposkytuje řádnou zřetelnou statistickou výhodu, ačkoliv určitou ano). Jedná se o spekulaci na růst hodnoty akcie Telefónica CR na základě výplaty dividendy a snížení základního kapitálů ve výši 40 na akcii. Obchodovat s těmito právy se akcie bude do 9. září tohoto roku. Statistickou výhodou je to, že před dividendou má tato akcie tendenci pravidelně stoupat.

Vstupovat do pozice si naplánujeme na úrovni silného supportu, tzn. okolo úrovně 370 . Varianta je čekat na odražení na této úrovni, případně můžeme podstoupit větší risk, a akcii prostě nakoupit v momentě, kdy se cena bude pohybovat na vytýčené úrovni (více riskujeme, ale získáváme větší potenciál zisku).

V další fázi si vydefinujeme, co od pozice očekáváme. Buď si můžeme říci, že pozici uzavřeme těsně před 9. zářím, kdy by měl vzestup kulminovat, nebo si stanovíme profit target .

Zásada číslo dvě – money management

Jelikož se jedná o defenzivní titul, tak se domnívám, že můžeme využít prostředky až do 30 % hodnoty účtu, konzervativnější jedinci 20 %. Stop loss si nastavíme pod supportem – ne úplně těsně, aby nám silnější intradenní pohyb zbytečně pozici nezavřel – okolo hodnoty 360 . Profit target bych nastavoval v rozmezí 405-420 , pokud nevyužijeme výše popisovanou variantu s počátkem září.

Zásada číslo tři – disciplína

Obchodní plán včetně jednoduchého money managementu jsme si nastavili v bodech 1 a 2. Stejně důležitá je jeho exekuce. Spousta investorů není schopna připravený plán dodržovat. Chamtivost a strach nás nutí plán porušovat, a tím se připravovat o konzistentní výdělky. Upřímně řečeno, když prodělám , ale 100% dodržím plán, mé pocity nejsou nikterak negativní. Ztráty k obchodování na burze prostě patří. Samozřejmě pozici otevírám, jen když mám pádné argumenty věřit tomu, že inkasuji zisk.

Doufám, že výše uvedený příklad obchodního plánu v praxi pro Vás bude inspirativní a pomůže Vám zlepšit vaše obchodní výsledky.

Mnoho štěstí!

Investor

Upozornění: Tento článek vyjadřuje pouze soukromý názor autora, nikoliv názor jakékoliv společnosti ze skupiny Patria Finance, a nejedná se o investiční doporučení ve smyslu § 125 odst. 6 zákona 256/2004 Sb. Prosíme přečtěte si Podmínky užívání www stránek Patria Online a Investiční disclaimer.


Čtěte více:

Jaké dividendy letos ponesou akcie ve SPADu? – aktualizovaný přehled
30.04.2012 13:07
Všechny společnosti obchodované na pražské burze již oznámily své výsl...
Telefónica CR - Sázka na dividendu a zpětný odkup akcií (analýza Patrie)
13.04.2012 15:58
Z pohledu telekomunikačního sektoru v CEE regionu nabízejí akcie Telef...
Týden ve znamení dividend – Komerční banka, Philip Morris ČR a Telefónica CR
16.04.2012 11:28
Tento týden zahýbe obchodováním na pražské burze pozbytí práv na získá...

Váš názor
  • TELEFÓNICA O2
    18.04.2012 19:21

    Optimální cena pro vstup 330 CZK... Prodej 382 CZK.
    Pound
  • Já ti to vysvětlím...
    18.04.2012 11:38

    Nedaleko Mukačeva v jedné ješívě - talmudistické škole - při studiu pasáží z GEMORE jeden ze studentů, budoucí rabi, soustředěně nastudovával texty ležící před ním. V určitých pravidelných a nepravidelných intervalech zakláněl dozadu hlavu, vzpínal ruce k nebesům a řval: ´´ Já tomu nerozumím! ´´ Takto probíhalo studium téměř celé dopoledne, když rabi, který měl studenty pod dozorem, oslovil řvoucího bóchera. Proč tady stále vykřikuješ, vždyť tím rušíš ostatní. Ty si myslíš, že jsi sám, kdo občas něčemu z GEMORE nerozumí? Co jiného mohu dělat rabi? Máš přijít ke mně, říci mi, tomu a tomu, rabi, nerozumím. Prosím tě, rabi, a cose změní? Zeptal se naivně budoucí rabín a nevěřícně pokýval hlavou. Změní se tolik, že přijdu k tobě, podíváme se spolu na nejasnou pasáž a já ti ji vysvětlím! No vysvětlit! Vysvětlit! To já, rabi, dovedu také!
    Pound
  • neuvěřitelné !:-))
    18.04.2012 7:24

    Teda jo, som z toho volačo zmetěný :-)) Tak tento článek je ukázka, jak se dokonale zmanipulovat sám sebou... Dlouho jsem nečetl lepší ukázku. Autor se trefil velmi skvěle co se týče výběru akcie, klobouk dolů, že si všiml TO2. Zbytek své strategie ovšem prohazardoval nebývalým stylem. Vůbec se mi s ním nechce o zbytečnostech polemizovat, ale jedno si neodpustím. Nastavuje si dle teorie "money management" jako jednu ze zásad (nepochopitelné) a zároveň klade akcent na disciplýnu. Autor zde propadá sofistikovanému blábolu - na jedné straně je disciplynovaný a současně nastavuje parametry své strategie přesně tak, jak to činí totálně nedisciplinovaní spekulanti - používá nástroje určené bezradným klientům !!! Tak nevím, co tím chtěl autor vlastně říct? Má si spekulant hlídat titul a čekat na příležitost, trpělivě akceptovat rizika neočekávaných zvratů... a nebo si "nastavit" plán a odevzdat svou investici trhu? Nepochopil základní význam pojmu "spekulace" - ta znamená v překladu "neustálé hledání příležitosti". V momentě, kdy nastavené dispozice uvede v činnost, této příležitosti se automaticky vzdává ať si myslí cokoliv. Takový "investor" není spekulant, ale už jen klient nějakého brokera, který na něm vydělá minimálně poplatky + ztrátu. A vůbec není podstatné, že ve své úvaze chrlí jeden "odborný" výraz za druhým :-)) Držím autorovi palce, aby co nejrychleji takovou nesmyslnou strategii opustil, začal se na trhu orientovat osobně a nenechával vše na technikáliích.
    Jesse
    • Re: neuvěřitelné !:-))
      18.04.2012 10:45

      Taky souhlasím. Tím, že si stanovím strategii a udělám nějaký obchod, ještě neznamená, že zítra nebudu číst noviny a nebudu korigovat své rozhodnutí podle toho jak se situace vyvíjí. Připomíná mi to strategii hledání vody. Stanovím si strategii, že podle mých aktuálních info musí být voda tímto směrem za tamktím kopcem. Až na ten kopec vylezu, zjistím, že za ním je jen poušť. Podle autora bych se, přes tuto novou informaci měl držet původní strategie. Blbost ne?
      jarom
    • Re: neuvěřitelné !:-))
      18.04.2012 10:24

      souhlasím autor článku si proti řečí a vykládá bludy , které někde nastudoval. Použiti jeho metody 1.2.3 v praxi vede jisto jistě na volalitním trhu ke ztrátě na trhu běžném nejspíš k úniku jiných zajímavějších příležitosti , ke ztrátě (malé) či uvíznutí v akcii na delší čas kvůli zpackanému vývoji trhu .... když slyším manýýý menežment a obchodní plán a jiné kraviny vím že dotýčný mluví z hladu či z ducha mdlého když budu hrát ruletu nemohu mít skoro žádný plan a hrát na českém trhu proti tvůrcům trhu je jako hrát poker s otevřenými kartami :-) můůůheheheh ale můhehehe
      martík
  • TO2 405 ??
    18.04.2012 5:37

    tak to ani náhodou. Z pana anonyma silně mluví slepota a zamilovanost do pozice.
    baryk
  • Proboha kdo to je ten anonymni investor ???? :-)brekeek
    17.04.2012 17:18

    Anonymní investor je buď filantrop a nebo vtipálek (pitomec) proč bych měl jit do nečeho se 20 procenty portfolia proč né třeba se 43 nebo 87 ??? Tj bod 2-------------- blbost Tj bod3--------------- blbost ------- když slyším "Obchodní plán včetně jednoduchého money managementu " vím že pisatel je ducha mdleho a rozumu matného Blábol na Blábol ------- Bod 1 jsem na Telecomu uskutečnil již několikrát s mnoha loty a vždy uspěšně stači jen myslet a myslící investory nemaji rády Tvůrci trhu :-) Jinak by už žadní tvůrci nebyly a trh by měl v česku na SPAD nějaký smysl takhle je to jen estrda kdy někteří mají karty na stole a někteří pod .....
    martík
    • Re: Proboha kdo to je ten anonymni investor ???? :-)brekeek
      17.04.2012 22:50

      martiku buď kecáš nebo si nepamatuješ. O2 se nejméně dvakrát postavila proti "statistickému" trendu a pak jsi dost prodělal (já tedy jo i když jsem tam nenalil loty). Proč zesměšňovat strategii, která říká dodržet plán, nakupovat u supportu a prodávat na profittargetu. Popsaná taktika sice negeneruje sama o sobě buhvíjaké zisky, chrání však před dost divokými ztrátami. Myslící spekulant není spekulant, spekulant spekuluje. K tomu se sice taky používá mozek, ale především ta jeho hemisféra, která pro myšlení není (možná s výjimkou leváků) typická. Stoploss je pro mne zárukou dodržení obchodního plánu, jehož nedodržení bych stručně popsal jako systém"ŽE JÁ TO VŮL NEPRODAL". Nechci obhajovat anonymního investora, ale zvolený příklad je relevantní a vůbec nechápu, že může v někom vyvolat tolik negativních reakcí. Asi se všichni považujete za geniální investory, škoda že Vám při tom schází lidská slušnost a trocha pokory.
      lime
      • no to je objev :-)
        18.04.2012 8:50

        Hmm, nevím, kolik míry geniality potřebuje k životu spekulant, kterému stačí hokynářské počty :-)
        Jesse
      • to lime
        18.04.2012 8:48

        Jak jsem psal jinde, já nejsem proti S/L, ale pokud byl uveden konkrétní příklad O2 na naší burze, tak je slušné také zmínit rizika nízkých objemů, vysoké spready a riziko "vybrání" S/L, což se např. včera ráno na KITD zcela zjevně stalo (podle mého názoru). Jinak s Tvým příspěvkem a názory nemám problém, včetně poznámky o slušnosti :-)
        oh171
  • chyba
    17.04.2012 16:29

    při stategickém investování nenastavuji limit. Denní obchodní příležitosti mají limit max. 3% pod nákupkou a 6% nad a i když se počet obchodů zisk/ztráta nerovná ( ztrát je více) výsledek je roven téměř 0 a hádejte PROČ.... škoda.. ale tak jako v dubnu,květnu 2011 najde se opět vlnka nahoru o 30% jen je třeba neutratit vše a VYDĚRŽAŤ piaňery vyděržať.... hihihihihi....
    Clusó
  • Opět stop loss :-)
    17.04.2012 14:10

    Článek komentovat nebudu, ale ten S/L mi nedá spát :-) Pojďme se podívat na jiný praktický příklad z dneška: KITD. V ranní panice na KOBOSu cena spadla až na 110, aby se vzápětí vrátila na 125. V případě nastavení S/L na 110 je výsledek ztráta min. 13,6% a to se vyplatí, money management byl dodržen :-)
    oh171
    • Re: Opět stop loss :-)
      17.04.2012 15:22

      A jaký je rozdíl v tom, že by někdo chtěl prodat za 110 příkazem limit nebo market? Když to chtěl prodat za 110, tak je přece uplně jedno, jestli k tomu využil stop loss, limit, market nebo co já vim co ještě. Tvoje úvaha je úplně špatná. Samozřejmě je spousta obchodníků, která prodala se stop lossem za 110 a později si uvědomili, že to bylo na intradenní propad příliš velká ztráta, takže by to za normálních okolností neprodali, ale to je zase jejich blbost, že si nastavily stop loss tak daleko, když obchodujou pozičně. Nedovedu si představit, že bych pozici držel v průměru 4-10 dní a nevěděl, kdy prodám, až to půjde proti mě. A kdyby to šlo náhle proti mě a já to chtěl hned prodat, tak si myslim , že bych to nestihnul "naklikat" rychleji, než automatický pokyny. Že něco nepoužíváš ještě automaticky neznamená, že je to blbost. To je jako kdybych řekl o někom, že je vůl, protože obchoduje komoditní spready, že tak se to nemá dělat, že se má spekulovat jenom na jednom trhu a ne na dvou současně...
      Nyk Lísn
      • to paf
        18.04.2012 8:41

        Asi to tu moc často nesleduješ. O S/L jsme se tady dohadovali už několikrát. Já nejsem proti, ale když se říká A, je nutno také říci B. Pokud je to burza jako ta naše, kde jsou minimální objemy a spread jako "prase", není žádný problém "vybrat" S/L. Včerejší ranní pád dost zaváněl manipulací a také proto se trhy rychle vrátily zpět. A ještě něco, pokud se bavíme třeba o FOREXu, tak tam je S/L asi nutností, zejména pokud u toho nesedíš. Na SPADových akciích bych si tak jistý nebyl, nehledě na to, že S/L Ti moc nepomůže při GAPu.
        oh171
        • to oh171
          18.04.2012 8:48

          Musím tě korigovat. Mám z dlouholeté praxe na forexu vypozorováno a kdykoliv ti to doložím, že největší smrt najdeš právě ze zadávání SL. Při tak prudkých pohybech budeš jen načítat ztráty, víc nic a k tomu poplatky za spread... pak přijdeš o nervy a raději utečeš, protože dostaneš strach o účet:-) Zpravidla tě pak dorazí bezbrané sledování po tom, co jsi byl z pozice vykopnutý díky SL a jak naschvál jde pak kurz měnového páru směrem, který jsi chtěl. Prostě SL je poprava. Neber to osobně :-))
          Jesse
          • Re: to oh171
            18.04.2012 8:51

            Ach jo, kdybys můj příspěvek četl pozorně :-) Píšu, že pokud obchoduješ na FOREXu a NEmůžeš u toho sedět, je rozumné si S/L nastavit. Neber si to osobně :-)
            oh171
            •  
              18.04.2012 8:59

              No jo, omluva veliká. Asi jsem nechápavý, četl jsem tě pozorně..., ale já když nesedím u complu, tak pozice před odchodem neotevírám !! Resp. když mám otevženou zizkovou pozici např. sell, raději otevřu protipozici buy. Výsledek je klid a vědomí, že se mi nic nestane. Naopak je z toho kolikrát milé překvapení po návratu k PC :-))
              Jesse
              • to Jesse
                18.04.2012 9:09

                Asi Tě nechápu, když otevřeš 2 pozice proti sobě, tak sice jedna může být krásně v plusu, ale ta druhá musí být zákonitě v mínusu. V čem je to "milé překvapení"? :-)
                oh171
                • Re: to Jesse
                  18.04.2012 9:32

                  Těžky bych ti zde popsal gró nechtěného, protože zde tolik místa není. Ve skutečnosti se to vše motá kolem strachu o peníze. Ze strachu vzniká panika... a paniku nahrazují SL v domění, že je SL ochrání. Na FX je počet otevřených pozic (přijatelně k výši konta) dost podstatná záležitost. Bez pozice nemůžeš očekávat zisk. K tvé otázce: když "zatlučeš" ziskovou pozici (např.100 usd) protipozicí, tak při ztrátě dalších 100 usd na protipozici vznikne současně i zisk na první pozici 200 usd. No a můžeš pokračovat. Spolehni se, že každou tuto otevřenou pozici později zůročíš v zisk, neb pohyb kurzu je neustálý a mění se jak počasí. Improvizaci a odvaze se meze nekladou :-)) To musíš prostě vstřebat... bez toho nejde pokračovat.
                  Jesse
                  • Oh171
                    18.04.2012 20:05

                    To bys musel dlouhodobě pozozorovat FX,abys Jessiho pochopil.Zjednodušeně.Vše se motá kolem strachu o Jessiho peníze.Tak pozorujíc dlouhodobě FX,drží Telekom.Ale tolik místa tady není.PS Nerozumíte si.Ty píšeš,vžyť píšu,že u FX má stop smysl,Jesse z Tebou naoko souhlasí ,ale vzápětí tvrdí,že smysl nemá stop na FX nemá.
                    Velkamedvědice
    • Re: Opět stop loss :-)
      17.04.2012 15:14

      A pokud by "investor" po ranním prodeji za 110 Kč nyní za 130 Kč nakoupil, měl by ztrátu už 20% :-) A to vše za jeden jediný den.
      oh171
    • Re: Opět stop loss :-)
      17.04.2012 14:19

      Tebe nebudou mít mejkři rádi :-)) Myslící spekulanti jsou pro jejich job nebezpeční :-))
      Jesse
Aktuální komentáře
05.05.2024
10:22Víkendář: Podle Newton Investment Management je čas zaměřit se méně na růst zisků a více na valuace
04.05.2024
15:20Invesco: Rostoucí výnosy státních dluhopisů, klesající ceny ropy a jestřábí řeči FEDu
9:00Víkendář: Fisher o zachování inflačního cíle, nezávislosti centrální banky a vývoji sazeb
03.05.2024
22:04Silný závěr týdne na Wall Street  
17:43Zisky obchodovaných firem v následujícím roce, cyklus a dlouhodobý trend
16:50Plány centrálních bank zřejmě zkomplikují vyhlídky eurozóny, varuje ekonom
16:46Data i výsledky trhům v závěru týdne přejí, ISM ale zaselo pochybnosti  
16:23Komerční banka, a.s.: Hospodářské výsledky k 31.3.2024 (1Q 2024)
15:16Baron: Akcie Tesly začnou prudce posilovat
15:01Tomáš Vlk: Trh práce v USA konečně oslabuje, k radosti investorů  
13:49Perly týdne: Zákon na snížení inflace zvyšuje inflaci, Tesla dostala čínský impuls
13:42Než otevře Wall Street: Coinbase, BigBear.ai, Fortinet  
12:00Hartnett: Slabší data o americké zaměstnanosti zvyšují riziko výprodejů na akciích
11:55Nezaměstnanost v EU v březnu klesla, nejnižší byla v Česku a Polsku
10:59Akcie míří k důležitým datům v lepší kondici díky výsledkům Applu  
10:31Jakub Blaha: Apple oznámil největší zpětný odkup akcií ve své historii  
9:28GEVORKYAN potvrdil předběžné výsledky hospodaření. Na letošní rok plánuje další navýšení tržeb i zisku
9:08Rozbřesk: Sazby klesají na 5,25 %, jejich očekávaná trajektorie se však posouvá výše
8:51Slabší výsledky Komerční banky, Apple překvapil rekordními odkupy a futures jsou zelené  
8:41Zisk i tržby Applu ve čtvrtletí klesly, překonaly však očekávání

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data