Americká společnost Yum! Brands, pod níž spadají řetězce rychlého občerstvení KFC, Pizza Hut a Taco Bell, uvedla, že v prvním čtvrtletí zvýšila zisk o 73 procent, především díky oživení tržeb na americkém trhu. Čistý zisk vzrostl na 458 milionů dolarů nebo 96 centů na akcii z 264 mil. USD (54 centů/akcii) za stejné období loňského roku. Očištěný zisk dosáhl 0,76 USD/akcii a překonal konsensus agentury Bloomberg 0,73 USD.
K lepšímu výsledku přispěl především růst tržeb amerických v restauracích, který díky zvýšení nabídky občerstvení dosáhl 5 procent, nejvyššího mezikvartálního tempa za déle než rok. Nejsilnější růst zaznamenal přitom řetězec Taco Bell, který zajišťuje více než polovinu zisků v USA, v minulosti však růstem zaostával za ostatními řetězci Yum!. Celkové tržby společnosti vzrostly o 13 procent na 2,74 miliardy dolarů, mírně nad konsensus 2,71 mld. USD.
Od začátku roku ke včerejšímu závěru titul posílil téměř o čtvrtinu své hodnoty. Akcie společnosti v aftermarketu klesly o 2 procenta na 71,50 USD/akcii. Nepříznivou zprávou je pokles obchodní marže na čínském trhu, která se meziročně snížila na 23,6 z 25,1 procenta, kvůli rostoucím mzdám a cenám komodit. Tržby v čínských provozovnách, které jsou otevřeny déle než rok, vzrostly o 14 procent po růstu o 21 procent v posledním čtvrtletí loňského roku a 13% růstu za 1Q11. Yum! provozuje v Číně přes 4600 restaurací.
Společnost zvýšila svůj výhled očištěného zisku na akcii, který by měl letos vzrůst minimálně o 12 procent na 3,22 USD (dřívější odhad 10 %, konsensus 3,28 USD). Podle mluvčího společnosti jsou výsledky za 1Q povzbudivé především díky nové nabídce snídaňových menu v řetězci Taco Bell. „Je před námi velká výzva, jsme ale optimističtí a očekáváme dramatické zlepšení naší pozice na americkém trhu,“ uvedl výkonný ředitel David Novak.
(Zdroj: Bloomberg, AP)