Aktualizováno Provozovatel největší sítě rychlého občerstvení značky McDonald’s zvýšil za první tři měsíce letošního roku čistý zisk o 5 procent na 1,27 miliardy dolarů, zaznamenal silnější, než očekávaný celosvětový růst tržeb a do budoucna nenechává nic náhodě. Plánuje totiž do rozvoje své sítě jen za letošní rok investovat necelé tři miliardy dolarů.
Zisk na akcii McDonald’s v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl na 1,23 dolaru z 1,15 dolaru a přesně tak vyrovnal očekávání trhu. Na úrovni tržeb byl výsledek 5,55 miliardy dolarů neznatelně nad konsensem agentury Bloomberg na úrovni 5,54 miliardy dolarů. Provozní marže společnosti mírně vzrostla na 30 procent z předchozích 29,9 procenta.
Z globálního pohledu tržby restaurací otevřených nejméně 13 měsíců vzrostly za 1Q12 o 7,3 procenta a předčily tak 6,7% konsensus. Firma dodala, že k růstu přispěly nové položky v nabídce výhodných menu, přestavba restaurací a prodloužení otevírací doby.
Lepší byl vývoj tržeb této sítě rychlého občerstvení ve Spojených státech, kde 8,9% růst předčil očekávání na úrovni 8,3 %. Analytici tento výsledek přičítají úspěchu nového menu společnosti, která od ledna v USA s úspěchem nabízí nově například „kuřecí popcorn“ Chicken McBites. Dokonce i v dluhovou krizí ekonomicky zpomalené Evropě vykázal růst tržeb o 5,0 procent (při konsensu +4,2 %) poté, co firma v mnoha zemích rozšířila nabídku smoothies a posílila snídaňový byznys.
Společnost po výsledcích za první tři měsíce potvrdila celoroční cíl kapitálových investic na úrovni 2,9 miliardy dolarů. Tyto prostředky hodlá firma využít k rozšíření svého impéria – chystá otevření 1 300 nových poboček a rekonstrukci 2 400 stávajících provozoven .
Akcie po výsledcích za první čtvrtletí rostly v předobchodní fázi na Wall Street a následně i v běžné fázi skoro o dvě procenta nad 97dolarovou hladinu. Za posledních 12 měsíců si titul sice připsal zisk 23 procent, ale od počátku letoška již 5 procent ztratil.
Společnost v ČR otevřela první restauraci v roce 1992. Ke konci loňska jich v Česku provozovala 87, z nich 52 formou franšíz. Tržby se vloni v Česku meziročně zvýšily o 200 milionů korun na 3,99 miliardy korun.
(Zdroj: , Bloomberg, CNBC)