Výdaje americké internetové společnosti za lobbování ve Spojených státech se v prvním čtvrtletí letošního roku více než ztrojnásobily na rekordních pět milionů USD (zhruba 95 milionů Kč). Uvedla to firma ve zprávě pro úřad předsedy amerického Senátu. Jde o nejvyšší čtvrtletní částku, jakou kdy utratil za přesvědčování politiků od otevření své kanceláře zaměřené na lobbing ve Washingtonu před sedmi lety.
Výdaje za lobbování rostou, protože se zvyšuje počet stížností od konkurentů i soukromých skupin, které musí vláda prošetřovat. Loni v prvním čtvrtletí přitom utratil za lobbing jen 1,48 milionu USD.
rovněž za lobbování utratil více než jeho čtyři největší konkurenti dohromady. , , a Facebook vydaly v prvním čtvrtletí za přesvědčování politiků dohromady 3,6 milionu USD. přitom několik let utrácel za lobbování nejvíce peněz, ho ve výdajích předhonil loni ve druhém čtvrtletí.
Důvodem vytrvalého růstu těchto nákladů je zvýšené zkoumání podnikatelských praktik a postupů při ochraně soukromí internetového vyhledávače vládou. Federální komise pro obchod a prokurátoři v nejméně šesti státech USA nyní zkoumají podezření, že zneužívá svého dominantního postavení na trhu internetového vyhledávání.
v prvním čtvrtletí lobboval za širokou škálu témat. Byly mezi nimi internetová reklama, ochrana soukromí, autorská práva a patenty, obnovitelné zdroje energie, přistěhovalectví a daňové reformy, napsala agentura AP.
(Zdroj: ČTK, AP)