Zisk Facebooku v 1Q12 poklesl o 12% kvůli poklesu příjmů a dvojnásobném růstu reklamních výdajů
Firemní náklady v 1Q12 stouply téměř dvojnásobně na 677 mil.USD. Firma v průběhu 1Q zvedla počet uživatelů o 1/3 na celkových 901 miliónů.
Odhady společnosti EMarketer pro celoroční tržby se pohybují na úrovni 6,1 mld.USD, což by odpovídalo meziročnímu růstu o 64%. Podle analytiků firmy bude splnění tohoto cíle poměrně výzvou.
Firma uvedla, že plných 82% veškerých příjmů v 1Q12 pramenilo z odvysílané reklamy. Ve 4Q11 to bylo 83%. Podíl příjmů generovaných herní společností Zynga poklesly z předchozích 13 na 11% celkových tržeb.
Počet aktivních uživatelů na denní bázi stoupl meziročně o 41% na 526 miliónů. Počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 46% na 3539.
Vedení firmy uvedlo, že si plně uvědomuje vysoké firemní náklady nicméně očekává, že i nadále porostou spolu s růstem počtu uživatelů.
Facebook připravuje IPO, která by při celkovém objemu 5 mld.USD měla stanovit jeho tržní kapitalizaci na cca 75-100 mld.USD. Pro srovnání v případě IPO Googlu vzrostly tržby v roce uvedení na trh dvojnásobně na 3,19 mld.USD.
Facebook v 1Q poprvé definoval ukazatel měsíčního příjmu na jednoho uživatele, který rostl o 6% na 1,21 USD.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…