Německá automobilka , jejíž součástí je i česká Škoda Auto, reportovala za první čtvrtletí roku výsledky, jimiž překonala očekávání analytiků. Provozní zisk vzrostl o 10 procent na 3,21 miliardy eur a firma jím tak bezpečně překonala konsensus 2,66 mld. EUR. Lepšího údaje se jí podařilo dosáhnout i na úrovni tržeb, kde 47,3 mld. EUR předčilo konsensu 43,8 mld. EUR. potvrdil předchozí výhled a říká, že letošní zisk by měl dosáhnout úrovně z loňského roku, tržby pak čeká vyšší. Akcie reagovaly na příznivé výsledky až 7procentním růstem na frankfurtské burze.
Údaje o hospodaření druhé největší automobilky světa podpořila především vysoká poptávka po luxusních vozech značky . Dodávky vozů zákazníkům pak meziročně vzrostly o 11,1 procenta na 2,2 milionu vozů. Skupině se dařilo ve všech regionech a její podíl na celosvětovém trhu osobních aut stoupl o 0,3 procentního bodu na 12,2 procenta.
Celkové tržby vzrostly meziročně o 26 procent. Vyšší tržby a objednávky by měly podle vykompenzovat vyšší investice do vývoje, společnost tak potvrdila předchozí výhled, podle něhož by měl letos provozní zisk dosáhnout zhruba 11,3 mld. EUR, tedy loňské úrovně.
v minulém týdnu varoval, že dluhová krize v Evropě stupňuje rizika pro letošní vývoj automobilového průmyslu. Poptávka po automobilech v Evropě klesla v prvním čtvrtletí o 7,3 procenta, dodávky na čínský trh slábly méně výrazně, o 1,3 procenta. Automobilka zatím odolávala slábnoucím podmínkám na domácím trhu díky růstu ve Spojených státech a v Rusku.
Slábnoucí poptávku pociťují i další zástupci evropského automobilového průmyslu. Evropská dvojka PSA Citroen oznámila za 1Q více než 7procentní pokles tržeb a potvrdila svou prognózu, podle níž letos čeká evropský trh 5procentní propad. 9procentní pokles tržeb zaznamenala v úvodu roku francouzská .
Skupina je nyní druhou největší automobilkou na světě. Do roku 2018 chce zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se světovou jedničkou. Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young se stal loni světovou jedničkou podle tržeb. Kromě Škody a hlavní značky patří koncernu rovněž značky , Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila v 1. čtvrtletí meziročně zisk o 11,8 procenta na 209 milionů eur, tedy na téměř 5,2 miliardy Kč. Škoda podle údajů prodala v prvních třech měsících celkem 206 tisíc aut, což je meziročně o 13,9 procenta více.
Zákazníkům ovšem mladoboleslavská automobilka od ledna do března dodala 242.732 vozů, což je meziroční nárůst o 11,8 procenta. Do této statistiky spadají i vozy objednané ještě v loňském roce. Za prodej aut Škoda Auto utržila v 1. čtvrtletí celkem 2,9 miliardy eur, tedy téměř 72 miliard korun. To je o 8,3 procenta meziročně více. "Povzbuzující byla především poptávka po modelech Fabia, Yeti, Octavia a také po Rapidu v Indii," uvedl mateřský koncern .
(Zdroj: Bloomberg, ČTK)