Největší americké tabákové společnosti (31,69 USD, -0,03%) Group díky růstu cen cigaret a preciznějším řízení nákladů za první čtvrtletí letošního roku vzrostl čistý zisk o 3,8 procenta meziročně na 973 milionu dolarů. Po očištění byl zisk na akcii na úrovni 49 centů a přesně tak naplnil očekávání trhu (rozmezí očekávání dle Bloomberg 47-50c). Akcie společnosti, pod níž spadá i (1 1030 CZK, 0,80%) USA, v předobchodní fázi po výsledcích rostly o mírných 0,16 procenta na 31,74 USD.
Celkové tržby Group za první tři měsíce letošního roku vzrostly jen o 0,1 procent na 5,65 miliardy dolarů. I když po očištění tržeb o daň z přidané hodnoty byl jejich meziroční nárůst již 1,3%, výsledek 3,99 miliardy dolarů stejně nepřekonal očekávání trhu na úrovni 4,02 miliardy dolarů.
za první čtvrtletí letošního roku vynaložila 294 milionů dolarů na nákup vlastních akcií a do konce roku hodlá tímto způsobem prospěšným pro akcionáře utratit zbylých 378 milionů dolarů schválených v rámci celkového programu.
Součástí skupiny je americký výrobce cigaret USA prodávající cigarety značky Marlboro. Právě této světoznámé značce tabákových produktů vzrostl podle dnešních zpráv společnosti podíl na trhu o mírných 0,1 procentního bodu, zatímco objemy USA na domácím trhu za kvartál klesly o 2,6 procenta.
Mezinárodní tabáková divize International, do níž patří i český výrobce cigaret ČR, byla v roce 2009 ze skupiny vyčleněna. Minulý týden International oznámil, že na jednu akci společnosti vzrostl očištěný zisk za 1Q12 o 18 procent meziročně na 1,06 USD a o jeden cent tak překonal očekávání trhu dle agentury Bloomberg. Tržby (očištěné od DPH) za stejné období vzrostly o 4,5 procenta na 6,8 miliardy dolarů, zatímco trh odhadoval 6,95 miliardy dolarů. Dodávky cigaret značky Marlboro a dalších vzrostly oproti stejnému období loňského roku o 1,6 procenta díky vyšší poptávce v Asii. Za zisk však prý společnost vděčí především růstu cen svých tabákových výrobků.
V České republice podle necelý týden starých informací PMI celkový cigaretový trh v prvním čtvrtletí roku 2012 poklesl o 2,0 procenta (za celý rok 2010 předtím o 2,7 %), za čímž podle firmy stál ještě dopad zvýšení spotřebních daní zavedeného v dubnu 2010 plus růstu cen cigaret ve 2Q10 a v prvním čtvrtletí roku 2011. Dodávky skupiny PMI na trh poklesly o 9,4 procenta, což vedlo ke snížení celkového tržního podílu skupiny o 3,7 procenta na 45,0 procenta. Termín výsledků samotné společnosti ČR za první čtvrtletí firma obvykle dopředu neuvádí.
(Zdroj: Group, , AP, Bloomberg)