Spotřebitelská důvěra Japonska se v dubnu nečekaně zhoršila
Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc dotazovaných domácností, hladina 50 bodů odděluje pesimismus od optimismu. Tři ze čtyř komponentů indexu se v dubnu zhoršily. Největší měrou ekonomická očekávání, dále zaměstnanost a výdajové plány. Index budoucí příjmy vzrostl. Spotřebitelský sentiment oblasti Tokia se nepatrně zlepšil a vystoupal na 14- měsíční vrchol 41,9 bodů. Podle analytiků budou náladu domácností negativně ovlivňovat v následujících měsících dva klíčové faktory, vysoké ceny ropy a nedostatek energetických zdrojů, poté, co byly odstaveny všechny jaderné elektrárny v zemi. Inflační výhled zaznamenal další zlepšení. Pouze 5,8% respondentů předpokládá v následujícím roce pokles spotřebitelských cen.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz