Facebook, internetové peklo.
"The
Facebook Effect", původně až mýtický pojem se kterým byly původně
spojovány velmi emotivní spekulace. Měl přinést pozitivum do období „helénské
tragédie“. Facebook měl prostě ovlivnit celý trh. A stalo se. Nicméně v cela
opačném duchu. "The Facebook Effect" s sebou přinesl zemětřesení,
které podlomilo kolena nejen akciím samotné společnosti, ale i mnoha ostatním
internetovým společnostem. Yelp (YELP), Groupon (GRPN) a Zynga (ZNGA). Nadruhou
stranu existují i internetové společnosti, kterým zdá se facebooková anabáze
vůbec nevadí. LinkedIn Corporation (LNKD) nebo Shutterfly, Inc. (SFLY) se i
přes extrémní P/E (LNKD fwd P/E 82, SFLY fwd P/E 57) drží velmi úspěšně. Fwd FB
P/E je nyní zhruba na 57. Podle
Morgan Stanley kombinace nižších výdajů na reklamu (General Motors stáhl
reklamu z Facebooku z důvodu neefektivity) a nedostatek osvědčené a průkazné
mobilní reklamní strategie bude akcie FB držet pod tlakem. |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři