Prodeje Škody Auto v květnu celosvětově vzrostly o 4,3 procenta (13.6.2012)
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Prodeje mladoboleslavské automobilky Škoda Auto v květnu celosvětově vzrostly meziročně o 4,3 procenta na téměř 81 500 vozů. Firma to sdělila ve středu.
Jak automobilka doplnila, je to nová rekordní hodnota výsledných dodávek za měsíc květen. S více než 405 500 vozy dodanými zákazníkům dosáhla Škoda v prvních pěti měsících 2012 plus 8,6 procenta. To je také rekord ve srovnání s dosavadním nejlepším výsledkem za stejné období loňského roku s celkem 373 400 vozy.
"Společnosti Škoda Auto se přes přiostřující se tržní prostředí v západní Evropě podařilo také v květnu 2012 zvýšit počet celosvětových dodávek ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku," sdělil Jürgen Stackmann, člen představenstva firmy za Prodej a marketing. "Konjunkturální protivítr bude v nadcházejících měsících přetrvávat na mnoha trzích," doplnil.
K nárůstu odbytu firmy přispěly v poslední době především trhy Číny, střední a východní Evropy a Indie. Na domácím trhu se dodávky zákazníkům v květnu 2012 zvýšily o 8,1 procenta na celkem 5200 vozů (v květnu 2011 to bylo 4800 vozů).
"Právě zahájený prodej modelu Škoda Citigo i na dalších evropských trzích nám v dalších týdnech přinese dodatečný švih. A s novou řadou Škoda Rapid bude od podzimu ve startovních blocích další model," řekl šéf prodeje.
Na trzích v západní Evropě klesl odbyt osobních vozů v květnu 2012 podle předběžných odhadů celkově o deset procent. Všechny západoevropské trhy, kromě Velké Británie, byly v minusu. Ve stejné míře poklesly i dodávky značky Škoda do západní Evropy. Český automobilový výrobce dodal zákazníkům v západní Evropě v květnu 2012 téměř 31 000 vozů (květen 2011: 34 400). Ve Velké Británii prodejní čísla značky vzrostla o 9,4 procenta oproti očekávanému zvětšení britského celkového trhu přibližně o dvě procenta. Nejžádanějšími modely byly v západní Evropě také v květnu 2012 Škoda Octavia s více než 10 200 vozy a Škoda Fabia s téměř 9400 prodanými vozy.
Ve východní Evropě Škoda opět přidala, tentokrát o 28,6 procenta. Dodávky zákazníkům v květnu 2012 vzrostly na více než 12 100 vozů (květen 2011: 9 400 vozů). Jen v Rusku dodal český výrobce v květnu 2012 zákazníkům téměř 8500 vozů (květen 2011: 6 100 vozů). Nejžádanějším modelem značky na ruském trhu zůstala také v květnu Škoda Octavia se zvýšením o 48,5 procenta na 4500 vozů prodaných zákazníkům (květen 2011: 3 000). Prodejní čísla kompaktního SUV Škoda Yeti vzrostla o 65 procent na téměř 1200 vozů. Model Škoda Superb přidal téměř 122 procent na bezmála 500 vozů. Přírůstky automobilka zaznamenala i na Ukrajině s plus 44,4 procenty a více než 1400 vozy (květen 2011: 1 000).
Ve střední Evropě dosáhla automobilka v květnu 2012 mírného růstu. Prodeje se zvýšily o 0,7 procenta na téměř 10 800 vozů (květen 2011: 10 700 vozů). Na domácím trhu v České republice se dodávky zákazníkům v květnu 2012 zvýšily o 8,1 procenta na celkem 5200 vozů. Ve Slovinsku rostla Škoda o 32,2 procenta na celkem 400 dodaných vozů. Nejoblíbenějším modelem byla ve střední Evropě také v květnu 2012 Škoda Octavia s téměř 4600 vozy. Ve srovnání s loňským květnem byla silnější poptávka po modelech Škoda Roomster (přes 800 vozů; plus 22,2 procenta), Škoda Superb (více než 800 vozů; plus 0,4 procenta) a Škoda Yeti (přes 700 vozů; plus 7,8 procenta).
V Číně prodeje automobilky v květnu rostly o 13,1 procenta na 21 000 vozů (květen 2011: 18 600 vozů). Čína je od roku 2010 pro českou značku prodejně nejsilnějším samostatným trhem na světě. Za prvních pět měsíců 2012 automobilka v Číně poprvé dodala zákazníkům více než 100 000 vozů, přesně 100 600 (+ 8,0 procenta). Populární byl pro zákazníky v Číně v květnu model Octavia (13 500 vozů; plus 29,3 procenta) a Fabia (3800 vozů, plus 1,1 procenta).
V Indii vzrostly dodávky vozů zákazníkům v květnu 2012 o 44,9 procenta na téměř 2800 vozů (květen 2011: 1900). Kompaktní limuzína Škoda Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, si v květnu 2012 připsala 1700 prodaných vozů.
Také na dalších trzích automobilka v květnu posílila. V Austrálii dodala značka zákazníkům téměř 400 vozů, plus 116,4 procenta, v Turecku to bylo s více než 800 vozy plus 31,9 procenta a v Izraeli s více než 1100 vozy plus 30,1 procenta.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz