Výrobci mají nově za povinnost štítkovat pneumatiky
PRAHA (MEDIAFAX) - Pro výrobce pneumatik platí od neděle 1. července 2012 nová povinnost značit vyrobené pneumatiky informačními štítky. Ty budou sledovat hodnocení tří důležitých parametrů pneumatik, které mají pomoci nakupujícím při výběru.
Cílem nového nařízení Evropské unie je zvýšit bezpečnost i ekonomickou a environmentální účinnost silniční dopravy, a to pomocí podpory bezpečných pneumatik se sníženou spotřebou pohonných hmot. Štítky na pneumatikách proto budou uvádět informace o brzdné dráze na mokré vozovce, valivém odporu a hlučnosti. Podle odborníků však informační štítky přinesou zjednodušený pohled na kvalitu pneumatik.
"Vlastnosti pneumatik nelze zobecnit pouze do tří kritérií, informace uvedené na štítku tak nejsou pro správný výběr pneumatiky dostačující. Výborné hodnocení jednotlivých kritérií uvedených na štítku ještě neznamená, že pneumatika bude mít dobré jízdní vlastnosti," upozornil Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního internetového obchodu Pneumatiky.cz.
"Z našeho hlediska by hlavním kritériem výběru pneumatiky měla být především bezpečnost. Ta je na štítku zastoupena pouze sledováním brzdné dráhy na mokru. Další bezpečnostní kritéria, jako je stabilita, ovladatelnost a chování při aquaplaningu, jsou na štítcích zcela opomíjeny, stejně jako základní záběrové vlastnosti zimních pneumatik," doplnil Schwangmaier.
Povinnost opatřit pneumatiky informačními štítky platí pro výrobce už od 1. července 2012. V obchodech se však štítkované pneumatiky povinně objeví až od listopadu tohoto roku, tedy v době prodeje zimních pneu. Výrobci pneumatik sami upozorňují, že štítky neobsahují parametry důležité pro některé specifické segmenty pneumatik. Jde například o pneu pro motocykly, užitkové vozy či nákladní automobily.
"Štítky například neobsahují informaci o nominální životnosti a možnostech znovuvytvoření vzorku, což je důležitá informace zejména u pneumatik pro nákladní vozy. Navíc nepostihují ani žádná kritéria nutná k posouzení kvalit zimních pneumatik," sdělil Zdeněk Vacl, marketingový ředitel výrobce pneumatik Pirelli.
"Štítek by měl být jen jedním z doprovodných kritérií při výběru pneumatik. Zahrnuje totiž jen tři oblasti výkonu pneumatiky. Renomované testy pneumatik přitom hodnotí kolem 15 kritérií," doplnil Boris Tománek, marketingový manažer Goodyear Dunlop Tires.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kdo má dnes svátek?
- Podpora v nezaměstnanosti - máte nárok?
- Přídavky na děti - kdy máte nárok a kolik dostanete
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Výrobci mají nově za povinnost štítkovat pneumatiky
- Pro motoristy začíná platit povinnost mít zimní pneumatiky
- Plátci daně mají nově povinnost oznamovat příjmy vyplacené nerezidentům
- Ministři by opět měli mít povinnost prokázat se čistým lustračním osvědčením
- Včera řidičům začala povinnost jezdit na zimních pneumatikách. Musí je mít v případě, že je na silnici sníh nebo námraza nebo když jim to nařizuje dopravní značka. Ta ale platí jen pro pár úseků v Jihomoravském regionu. (video)
- Sdružení výrobců a dovozců pneumatik v České republice , Praha IČO 72561459 - Obchodní rejstřík firem
- Výrobce pneumatik Continental AG zvýšil dividendu. Může za to lepší zisk
- Český výrobce pneumatik Mitas otevřel v USA svou první továrnu