Strach z regulace (trochu) funguje
Když dnes napíšete kamarádovi zprávu v googlemailu, zobrazí se vám vedle na liště inzeráty na totéž téma. Leckdo to považuje za zásah do soukromí; američtí federální zákonodárci už přišli s poměrně radikálním návrhem zákona, který by vyžadoval, aby náporu takové „behaviorální reklamy“ byl vystaven pouze člověk, jenž o to výslovně požádá. Firmy tuší, že málokdo se chce nechat otravovat reklamou a ještě si nechat prolézat poštu, a v rámci samoregulace zavedly jiný, mírnější systém. Jeho výsledkem je, že pokud chcete, můžete si zařídit, aby vás váš počítač – a s ním marketingoví dravci celého webu – nesledoval.
Opatření vymyslelo sdružení reklamek pod názvem Aliance pro digitální reklamu (DAA) a zatím funguje dobře, to znamená málo. Zatímco podle průzkumů si internetové čmuchání v soukromí nepřeje 80 procent Američanů, v pilotním projektu DAA si nechal behaviorální reklamu zakázat pouze každý patnáctý Američan. Jestli to bude kongresmanům ctícím soukromí stačit a svůj drsnější návrh pozmění či stáhnou, by mělo být známo ještě do konce roku.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz