3 a 1/2 vteřiny
Vyplývá to z průzkumu, ve kterém agentura Millward Brown pomocí oční kamery hodnotila šest inzerátů v šesti různých časopisech. Předběžné výsledky studie zároveň ukázaly, že časopisy představují třetí nejsilnější podnět ke koupi zboží.
Průzkum zpracovaný pro Unii vydavatelů denního tisku se soustředil také na dobu pozorování obrázků u běžných článků, která ve stejných časopisech dosáhla až 23 sekund. Naopak na půlstranu s křížovkou lidé hleděli průměrně 1,32 vteřiny.
Vzhledem ke krátké době sledování inzerátu není podle Petry Průšové z Millward Brown rozhodující, jak velkou plochu reklama zabírá. Pro zaznamenání inzerce a doručení reklamního sdělení je proto podle ní důležitější zpracování inzerátu než jeho formát.
Časopisy jsou podle průzkumu hned po internetu a doporučeních od přátel třetím nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím nákupy. Hrají roli především jako zdroje inspirace. Čtenáři na nich také oceňují možnost se k informacím kdykoliv vrátit a důvěryhodnost. Ve všech těchto oblastech zaujímají časopisy mezi médii druhé místo hned za internetem. Nejúčinnější se inzerce v časopisech podle výzkumu ukázala v oblasti kosmetiky, módy, bydlení a nábytku.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři