Akcieatrhy (Akcieatrhy.cz)
Investice  |  09.08.2012 10:25:53

Železnice IN, ropovody OUT


“Akcieatrhy.cz“Asociace Amerických železnic publikovala údaje o počtu cisternových vagonů přepravujících surovou ropu a ropné produkty na území USA. Počet cisteren vzhledem k údajům z roku 2011 se během posledních šesti měsíců zvýšil o 35%.

Ministerstvo energií USA uvedlo ve své zprávě, že na území Severní Dakoty je nedostatek ropovodů a ropné infrastruktury a to mělo za následek, že se společnost BP rozhodla využívat železniční dopravu k přepravě své ropy do rafinerie na území státu Washington a to i přes to, že přeprava po železnici je třikrát dražší, než přeprava ropovodem.

Jak uvádí Asociace Amerických železnic, během posledních šesti měsíců bylo přepraveno 241 tisíc cisteren, což odpovídá zvýšení přepravy o 38% oproti stejnému období minulého roku. V červnu se přeprava oproti minulému roku zvýšila dokonce o 51%.

Každá cisterna přepravuje 700 barelů ropy, což znamená, že železniční přepravou je dopravováno zhruba 1 milion barelů ropy denně. Severní Dakota se stala v březnu státem s druhou největší produkcí ropy a to znamená prudce se zvyšující nároky na přepravu vytěžené ropy z oblasti. BP uvažuje o vybudování železniční trati k přepravě 225 tisíc barelů denně do své rafinerie ve Washingtonu. Povolovací řízení ke stavbě by mělo začít během následujícího půl roku.

Čtěte dále:
Ropné společnosti vhodné k nákupu
Boj o ropu – Čína proti zbytku světa. Část první.
Boj o ropu – Čína proti zbytku světa. Část druhá, závěrečná.

Nicméně je třeba vzít do úvahy, že zatímco přeprava jednoho barelu železnicí vychází na 15 USD, přeprava ropovodem stojí 5 USD. Projektovaný ropovod Keystone by měl být schopen přepravovat 1,1 milionů barelů ropy denně, což je množství, které odpovídá veškeré přepravě ropy po železnici. 5 tisíc kilometrů dlouhý ropovod Enbridge, dopravuje ropu z písků v Athabasce do rafinerií na středozápadě s kapacitou 1,4 milionů barelů ropy denně, nicméně v minulém měsíci došlo k poruše s únikem okolo 1000 barelů ropy v oblasti Wiskonsinu.
Ačkoli je Enbridge nejlevnější variantou pro dopravu ropy, dává BP z kapacitních důvodů přednost tomu přepravovat ropu po železnici.

Do té doby, než bude vybudována ropná infastruktura v oblasti Severní Dakoty a než budou vybudovány ropovody s dostatečnou kapacitou lze předpokládat další růst přepravy ropy po železnici. Nákup akcií železnic by se tak mohl stát zajímavou investiční příležitostí.

Redakce www.akcieatrhy.cz

Tyto zprávy pro vás vytváří Akcieatrhy.cz
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688