Politická reklama bude příští rok chybět
V příštím roce se v Česku nebudou konat žádné volby, investice politických stran do reklamy tak budou zřejmě minimální.
"Absence inzerce politických stran postihne především mediatypy outdoor a deníky," řekl Jan Matějka ze společnosti Médea Group. Výpadek příjmů od politických stran u tiskových médií a ve venkovní reklamě očekává i generální ředitel mediální agentury ZenithOptimedia Prague Petr Majerik. Výpadek výdajů na předvolební kampaně by ovšem podle něj měl být vykompenzován mírným oživením na straně komerčních zadavatelů, a to zejména menších a středních firem, z nichž některé loni a letos výrazně omezily své investice.
Právě venkovní a tisková reklama měly největší podíl na výdajích, které v letošním roce politické strany v oblasti reklamy měly, vyplývá z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere. Za první tři čtvrtletí letošního roku investovaly politické strany do inzerce 1,156 miliardy korun. Z toho asi 849 milionů korun šlo do reklamy v tisku a zhruba 307,4 milionu Kč do venkovní reklamy, tedy například do billboardů či plakátů.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz