(Kurzy.cz)
Čína - prodeje automobilů v září nečekaně poklesly, poprvé po 8 měsících růstu
Výrazný pokles zájmu zaznamenaly japonské značky, což bylo s největší pravděpodobností způsobeno růstem napětí politických vztahů mezi "zemí vycházejícího slunce" a "říší středu" v souvislosti se spory o některé ostrovy.
Prodeje Toyoty a Nissanu byly na čínském trhu nejhorší od roku 2008, prodeje Hondy poklesly nejníže od května 2011.
Prodeje Toyoty poklesly meziročně o 49% na 44 100 vozů, prodeje Nissanu propadly o 35% na 76 066 vozů a prodeje Hondy poklesly o 41% na 33 931 vozů. Prodeje Mazdy poklesly o 35%. Mitsubishi hlásí propad o 63% a Suzuki o 43%. Celkový tržní podíl japonských značek na čínském trhu se snížil z 23% v roce 2011 na aktuálních 22%.
Většina nejaponských značek zaznamenala na čínském trhu růst prodejů. Audi zvedla prodeje o 20% na 35 512 vozů.
CAAM pro druhou polovinu tohoto roku odhaduje růst celkových prodejů meziročně o 15% na 8,48 miliónu vozů. Celoroční prodeje by pak měly růst o 11% na 16,09 miliónu vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři