Společnosti často zanedbávají péči o současné zákazníky, tvrdí manažeři
PRAHA (MEDIAFAX) - Věnovat se svým současným klientům je pro mnoho firem opomíjenou nutností úspěšného byznysu. Společnosti jsou často zaslepené pouze vidinou získávání nových klientů, načež ztrácejí ty, které získali dříve, informovala v úterý marketingová agentura Sabanero.
"Nové zákazníky je nutno oslovit zajímavou cenou, možností odměn za registraci nebo věrnostním programem s odměnami. Proti tomu stávající zákazník očekává, že za to, že již vašim zákazníkem je, získá nějaký benefit - ať už se jedná o slevu na nákup či možnost odměn za věrnost, soutěží a výjimečných akcí," říká jednatel marketingové agentury Sabanero Roman Berglowiec.
Péče o stávající i nové zákazníky se proto podle něho vzájemně prolíná a ideální variantou zůstává nabízet akce pro obě skupiny při jejich občasném oddělení a zvýhodnění jedné či druhé skupiny.
"V oblasti prodeje zboží a služeb se samozřejmě péče o zákazníky liší v jiném přístupu k zákazníkovi, který si u vás zakoupí knihu, nebo k firemnímu zákazníkovi nakupujícímu reklamní kampaň v řádech statisíců," uvedl Berglowiec s tím, že opětovná spolupráce či nákup závisí na více faktorech, jako je spokojenost s celkovým přístupem, rychlostí a jednoduchostí nákupu nebo zařízení služby, přiměřená cena a průběžná a následovná péče o zákazníka.
"Jako nejúčinnější udržení naši firemní klientely zaznamenáváme možnost nabídky množstevních slev a celkové plánování kampaní, kdy zákazník pouze schválí náš návrh a agentura se již o vše postará," zakončil Berglowiec.
Jan Soukup, soukupj@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.