Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Google - Problémem klesající ziskovost (komentář ke 3Q12)

Google - Problémem klesající ziskovost (komentář ke 3Q12)

19.10.2012 14:14
Autor: Branislav Soták, Patria Finance

Ve včerejším výhledu před zveřejněním výsledků jsme psali, že v centru pozornosti bude především profitabilita hlavních operací. Ta skončila hluboce pod tržními odhady. Navíc zklamaly i tržby, když citelně zpomalil meziroční růst počtu placených kliků (v segmentu dominantní kontextové reklamy), přičemž nadále pokračuje propad průměrné ceny za klik. Meziroční (i qoq) dynamiku opticky vylepšuje integrace převzaté Motoroly*. 

Google ve 3Q12:

USDm

3Q11

2Q12

3Q12 E

3Q12 A

qoq***

yoy

Tržby**

9 720

10 964 / 12 214

11 832

11 526 / 14 101

5%

19%

Provozní zisk

3 058

3 203

3 538

2 736

-15%

-11%

EPS adjusted*

9,72

10,12

10,65

9,03

-11%

-7%

 *bez jednorázových položek, non-GAAP
**bez/s tržbami převzaté Motorola Mobility Holdings (2,6 mld. USD vs 1,3 mld. USD ve 2Q12; 69 % tvoří mobilní segment); na obou úrovních jsou zahrnuty i partnerské weby (resp. tzv. traffic acquisition costs*, ve 3Q12 ve výši 2,77 mld. USD)
***mezikvartální srovnání se vztahuje k tržbám očištěným od tržeb Motoroly


3Q12 je jen pokračováním dříve nastolených trendů, což poněkud ubírá na přesvědčivosti předchozí rally. Žádný obrat se prozatím nekoná, problémem je nadále profitabilita dominantní kontextové reklamy. Ta je částečně odrazem dalšího nárůstu investičních, prodejních a marketingových nákladů soustředěných do nových oblastí podnikání. Provozní marže (non-GAAP) tak klesla na 27 % z 32 % v 2Q12. Ve zkratce: R&D náklady +27 % qoq, Sales & Marketing +23 % qoq. 

Klesající profitabilita reklamních příjmů je primárně odrazem měnícího se produktového mixu. Již několikrát jsme zmiňovali, že produktový mix se posouvá směrem k obecně levnější mobilní reklamě, což nemusí být nutně negativem. V konečném důsledku jde o výslednou velikost trhu a podílu na něm. Nové oblasti reklamy (mobilní, displayová) táhnou nárůst celkového počtu placených kliků (+33 % yoy, ALE až +42 % yoy v 2Q12; +6 % qoq). To, že počet placených kliků narůstá hlavně vlivem nových oblastí podnikání, ale na druhé straně dokumentuje pokles průměrné ceny za klik o 15 % yoy (NAVÍC -3 % qoq; -16 % yoy v 2Q12). Jistý podíl na tom mají i měnové vlivy, při konstantních měnách by yoy propad dosahoval -8 % ve srovnání s -12 % v 2Q12. 

Co se týče rozvahy, ta je nadále v pořádku. Hotovostní zůstatky přesahují 45 mld. USD, čtvrtletní FCF (čistý provozní cash flow – capex) se pohybuje kolem 3 mld. USD

Výsledky vnímáme negativně, přesto, klesající profitabilitu částečně kompenzuje stále solidní meziroční nárůst počtu placených kliků. Vzhledem k nedávnému vývoji ceny akcií může krátkodobý tlak na vybírání zisků ještě po nějakou dobu přetrvávat. Pro dlouhodobého investora ale zůstává příběh nezměněn, podmíněn výsledným postavením na poli mobilní a displayové reklamy. Této třídě investorů doporučujeme akcie držet. Průměrná 12M cílová cena na trhu dosahuje 800 USD
 

*Pro zajímavost, značná část TAC je odváděná Applu jako kompenzace za traffic získaný přes iPhony a iPady -> to jen posiluje význam Androidu jako mobilní softwarové platformy, především v doposud slabším segmentu tabletů -> NAVÍC, monetizace vyhledávání (resp. search and context ads) prostřednictvím mobilních telefonů probíhá jen na zhruba poloviční úrovni ve srovnání s desktopy, zatímco u tabletů je to až 95 %.

**Z hlediska tržeb si vedla velmi dobře. Profitabilita ale neoslnila ani tady, Motorola vykázala provozní ztrátu ve výši 151 mil. USD (non-GAAP).


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
29.04.2024
12:04Philips se dohodl na urovnání žalob v USA, jeho akcie prudce posílily
12:01Nabitý týden startuje růstově pro akcie i dluhopisy  
11:55UNIMEX GROUP, uzavřený investiční fond, a. s.: Výroční zpráva za rok 2023
11:07Primoco UAV zveřejnilo výroční zprávu za rok 2023. Výrobce bezpilotních letounů v něm dosáhl růstu tržeb na šestinásobek, svolává valnou hromadu
10:43FT: Velké evropské banky loni zaplatily v Rusku na daních 800 milionů eur
10:31Rohlik.cz Finance a.s.: Výroční zpráva včetně zprávy auditora k 31.12.2023
9:24EDF a KHNP do úterý dají nabídky v jaderném tendru, stát zjistí cenu více bloků
9:20Skupině mmcité v roce 2023 vzrostl provozní zisk EBITDA o 145 procent. Představenstvo plánuje vyplatit první dividendy
9:02Rozbřesk: Týden ve znamení Fedu a ČNB začíná
9:00Česká spořitelna a.s.: Výroční zpráva České spořitelny za rok 2023
8:53Trhy zamíří v úvodu týdne výše. Výsledky ukázaly mmcité a Primoco  
6:03Citi: Sazby mohou jít stále dolů už v červnu
28.04.2024
12:33EP Infrastructure, a.s.: Oznámení o splacení emise dluhopisů
12:26J&T FINANCE GROUP SE: Výroční zpráva za rok 2023
8:35Víkendář: Fiskální politika drží sazby nahoře, u akcií je tak lepší zaměřovat se na kvalitu
27.04.2024
8:31Víkendář: Podle Morgan Stanley je ekonomika stále v pozdní fázi cyklu s odpovídajícími důsledky pro akciový trh
26.04.2024
22:02Zámořské akciové indexy uzavřely týden růstem  
17:29Pokles inflace k 2 % je jen částí investičního příběhu následujících let
16:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o první výplatě úrokového výnosu
16:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o třetí výplatě úrokového výnosu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y