Německá ekonomika se s krizí let 2008 a 2009 vyrovnala dobře a v následujících dvou letech již dosahovala silného růstu. V roce 2010 dosáhla průmyslová produkce 12% reálného růstu, v roce 2011 růst představoval 8,7 % . Od poloviny roku 2011 ale přišel znatelný útlum a čekáme, že ve druhé polovině tohoto roku bude průmyslová výroba stagnovat. Podobný by měl být i vývoj HDP.
Zpomalení přichází hlavně jako důsledek zhoršujícího se výhledu německých exportérů. V mnoha členských zemích eurozóny dochází ke konsolidaci veřejných rozpočtů a probíhají strukturální reformy. Obojí má znatelný negativní důsledek na jejich ekonomiku. Pro německý průmysl má přitom západní Evropa rozhodující význam a tamní krize se tak přímo projevuje na jeho výsledcích. Poptávka ze zemí mimo eurozónu doposud tento efekt vyvažovala, pomohla zejména rychle rostoucí poptávka z Číny. Výhled týkající se její ekonomiky se ale v poslední době také zhoršuje. Očekáváme, že čínská ekonomika letos poroste o 7,7 %, v příštím roce by se již tempo růstu mělo zvýšit na 8,2 %. Americká ekonomika prochází pomalým oživením, letošní růst by měl podle našich očekávání dosáhnout 2,1 %, v příštím roce 2 %.
Situace v německé ekonomice by se po pomalém rozjezdu na počátku příštího roku měla postupně zlepšovat. Stejně tak čekáme, že krize v eurozóně bude pomalu utichat, její ekonomika letos poklesne o 0,5 % a příští rok by již klesat neměla. Německé ekonomice pomůže růst mezd a následně i spotřeby domácností. Z toho by měla těžit odvětví zaměřená na tento segment ekonomiky. V příštím roce by mělo přijít rovněž oživení ve stavebnictví, investice do strojů a zařízení ale zůstanou slabé. Naznačuje to klesající využití kapacit a zhoršující se očekávání. Průmyslu by tak měl chybět významnější pozitivní impuls. Růstová očekávání pro Německo, eurozónu a USA shrnuje graf:
Pro uvedené projekce představuje největší riziko vývoj v Evropě, a to jak co se týče řešení krize, tak co se týče výše růstu. Pokud by kvůli politice utahování došlo ke zhoršení situace, opozdilo by se i oživení německé ekonomiky; tato situace by se negativně projevila i v ekonomice globální.
Výhled týkající se německého automobilového průmyslu by se měl ve druhé polovině příštího roku zlepšit. Záviset bude zejména na trzích mimo Evropu, i když ty jsou stále více zásobovány místní produkcí vyráběnou pod německými značkami. Velkým otazníkem je vývoj v západní Evropě. Pokles se může příští rok zastavit, protože prodeje aut se již nyní nacházejí na nejnižší úrovni za posledních několik let. Pro následující rok tak čekáme, že německý automobilový průmysl dosáhne asi 2% reálného růstu. Historický a očekávaný vývoj produkce v tomto odvětví shrnuje druhý graf:
(Zdroj: Deutsche Bank)