Aktualizováno Provozovatel středoevropské sítě autobazarů dnes zveřejnil neauditované konsolidované výsledky za prvních devět měsíců letošního roku. Období od ledna do září zakončila skupina s čistým ziskem ve výši 15,8 mil. EUR, meziročně o 201,6 procenta vyšším. Tržby za prvních devět měsíců roku dosáhly celkem 252,6 mil. EUR, což představuje nárůst o 25,3 % proti stejnému období minulého roku. S tím koresponduje počet prodaných vozů, který vzrostl o 15,1 % na 39 tisíc. Akcie autobazaru po zveřejnění výsledků rostou v úvodu obchodování na BCPP až o 8,3 %.
Ve čtvrtletním srovnání je zisk dosažený ve třetím čtvrtletí tohoto roku nejlepším čtvrtletním výsledkem od poloviny roku 2007, kdy výkonnost hospodaření skupiny dosáhla svého vrcholu, uvedla společnost. „Náš odhad čistého zisku za rok 2012 se pohybuje okolo 20 milionů eur, což znamená, že se nám podaří již třetí rok po sobě čistý zisk meziročně zdvojnásobit. Jen velmi málo firmám ve světě se během finanční krize podařilo dosáhnout tak stabilních výsledků,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Rozdíl v mírách růstu tržeb a prodaných vozů byl dán meziročním nárůstem průměrné ceny na prodané auto o 6,0 %, ke kterému za prvních devět měsíců roku 2012 došlo. Hrubý zisk z prodeje vzrostl meziročně o 40,9 % na 67,7 milionu eur, zatímco hrubá zisková marže z prodeje meziročně vzrostla o 3,0 procentního bodu na 26,8 %. Toto bylo výsledkem výrazného zlepšení penetrace finančních služeb (ze 42,3 % za prvních 9 měsíců roku 2011 na 51,0 % za stejné období roku 2012) a přísného kontrolního systému, který firma zavedla ve druhém čtvrtletí roku 2011 s cílem optimalizovat celkový hrubý zisk na prodané auto, uvedla společnost.
V souladu s rostoucími tržbami rostly také provozní náklady, a to celkově o 22,5 %. Nejrychleji rostoucí kategorií byly náklady na marketing (jež meziročně vzrostly o 50,2 %). Provozní zisk EBITDA za sledované období dosáhl 23,4 mil. EUR, což představuje nárůst z 79 procent meziročně.
Kontinuální růst AAA AUTO potvrzují i říjnové prodejní výsledky, kdy skupina meziročně zvýšila počet prodaných vozů o 17 %. „Hlavní hnací silou prodejů v říjnu bylo opět Slovensko s meziročním růstem ve výši 35 %, což reprezentovalo 1 385 prodaných aut. Po problémech s centrálním registrem vozidel v letních měsících se k růstu vrátil trh v České republice, kde jsme meziročně s 3 085 prodanými vozy dosáhli zvýšení prodejů o 7 %. Rusko naopak zůstalo slabě za business plánem. Celkové prodejní výsledky skupiny za prvních 10 měsíců znamenají 15% růst s celkovými prodeji ve výši 43 649 aut,“ řekla Topolová.
Vývoj hrubého zisku z prodeje, EBITDA a čistého zisku

(Zdroj: AAA Auto)