Důvěra spotřebitelů v české podnikatele rapidně klesá
PRAHA (MEDIAFAX) - Evropská komise zveřejnila v hodnocení jednotlivých trhů zboží a služeb v rámci členských států EU. Česká republika se za dva roky propadla o 20 příček, což byl nejvýraznější pokles ze všech zemí EU, v pátek o tom informovala společnost dTest.
Z každoročního hodnocení spotřebitelských trhů vychází Česká republika výrazně pod evropským průměrem. "Evropská komise sleduje celkem 51 trhů a hodnotí, zda je v jejich rámci pro spotřebitele snadné srovnávat zboží a služby, jestli mají negativní zkušenosti s obchodníky nebo jim důvěřují, a zda jednotlivé trhy splňují jejich očekávání," říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest. Borovička dodal, že letošní 22. místo rozhodně není dobrou vizitkou českých obchodníků.
Komise zvlášť hodnotí zboží a služby a srovnává výsledky celé sedmadvacítky států. Ze zboží si u nás nejlépe vedou knihy, noviny a časopisy. Proti evropskému průměru má v České republice nejhorší pověst trh ojetých automobilů, obuvi a oblečení a masa a masných výrobků.
V oblasti služeb statistiky ukazují, že v České republice už tradičně nejnižší důvěru realitní služby, naopak nejlépe si stojí podniky, které poskytují kulturu a zábavu. "Špatné hodnocení si vysloužily převážně služby, jako jsou hypotéky, půjčky či investiční produkty. Pro spotřebitele je obtížné je vzájemně srovnávat," vysvětluje Borovička.
František Bužek, buzek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz