Třetí největší maloobchodní řetězec světa v Británii v klíčovém předvánočním období zvýšil tržby o 1,8 procenta. To je nejvýraznější nárůst za poslední tři roky a podle analytiků zároveň důkaz, že plán reorganizace funguje. Trhem byl očekáván růst tržeb jen o procento. Tržby kolem Vánoc se u maloobchodních prodejců pozorně sledují, protože v tomto období řetězce vydělávají nejvíc z celého roku.
Akcie na zprávu reagovaly v britském indexu FTSE100 růstem o 2,5 %, naopak až 5 % ztrácí akcie zejména nonfood, ale i potravinářského konkurenta Marks & Spencer, když on byl nucen oznámit neuspokojivé tržby.
zároveň s vývojem tržeb uvedlo, že klíčovou britskou součást nově povede Chris Bush. Ten je v současné době provozním ředitelem britské součásti a ve funkci šéfa nahradí současného výkonného ředitele Philipa Clarka. Ten se vedení ujal, když firma kvůli špatným výsledkům odvolala předchozího šéfa Richarda Brashera.
Růst tržeb za klíčové šestitýdenní období do 5. ledna znamená zásadní obrat proti loňsku, kdy oznámilo, že má za sebou nejhorší vánoční sezonu za desítky let. Firma pak vydala první varování před horším vývojem hospodařením za posledních 20 let a oznámila změnu strategie.
Nárůst tržeb o 1,8 procenta se týká srovnatelných obchodů, tedy těch, které jsou v provozu alespoň rok. Tržby nezahrnují prodej pohonných hmot ani daň z přidané hodnoty. Zmíněné vánoční období jinak spadá do čtvrtého čtvrtletí fiskálního roku firmy. Analytici čekali, že tržby se zvýší o 0,5 až 1,5 procenta.
Určité otazníky se objevily nad strategií pro Fresh & Easy, které rovněž vzrostly tržby. Firma v prosinci informovala, že se jí zbaví, nyní hovoří o upřesnění strategie v dubnu. Rostou také mezinárodní tržby řetězce, zejména v Asii.
"Ve výsledku se odráží další zlepšení výkonnosti při prodeji potravin v našich obchodech a silný přínos on-line prodeje," sdělil Clarke. už dříve zavedlo možnost nákupu přes internet a při určité výši útraty doveze nákup zdarma domů. Tuto službu zavedlo i v České republice.