(Kurzy.cz)
Samsung ve 4Q zdvojnásobil tržní podíl na trhu tabletů. Celkově se ve 4Q prodalo 52,5 miliónů zařízení
Největší tržní podíl v tomto segmentu patřil ve 4Q produktům společnosti Apple se 44procentním zastoupením. Tržní podíl americké firmy poklesl z 52% ve 4Q11 respektive 46% ve 3Q12. Firma prodala celkem 22,9 miliónu iPadů v posledním čtvrtletí.
Druhá příčka patřila jihokorejskému Samsungu se 15%, což představuje více jak dvojnásobné zlepšení oproti poslednímu čtvrtletí roku 2011 a stagnaci oproti 3Q12. Samsung umístil na trhu ve 4Q celkem 7,9 miliónu zařízení.
Do pomyslné medailové trojice se dostal ještě Amazon s podílem na úrovni 12% (8,3% ve 3Q12 respektive 16% ve 4Q11).
Do první pětice se nevešel tablet od Microsoftu s poklesem prodejů na méně než 900 000 zařízení a to i přesto, že operační systémy od této firmy celosvětově podporují plných 90% klasických PC.
Vysoký růst zájmu o tablety pramení především z představení nových modelů, snížení cen a z efektu vánoční nákupní sezóny.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz