Americký výrobce počítačových čipů v prvním čtvrtletí letošního roku snížil čistý zisk o čtvrtinu na 2,05 miliardy dolarů, což v přepočtu na akcii činilo 40 centů. Tržby klesly o 2,5 procenta na 12,6 mld. USD. Společnost však meziročně nižšími čísly nijak nepřekvapila a zcela naplnila konsensus trhu. Akcie v prodlouženém obchodování reagovaly na výsledky až 3procentním růstem, který později z větší části umazaly.
Firma se potýká s klesajícími prodeji a přechodem k produktům pro tablety a chytré telefony. Před rokem vydělal v prvním čtvrtletí 2,7 miliardy dolarů, tedy 53 centů na akcii, výnosy tehdy činily 12,9 miliardy dolarů.
Největší světový výrobce čipů zveřejnil výhled pro druhé čtvrtletí, v němž očekává tržby v rozmezí 12,4 až 13,4 mld. USD (kons. trhu je 12,85 mld. USD), přičemž potvrdil výhled pro celý letošní rok na úrovni růstu nižším jednociferným tempem. Společnost sází na sílící poptávku po serverových čipech, která by kompenzovala pokles trhu osobních počítačů.
Za celý rok 2012 Intel vykázal tržby ve výši 53,3 miliardy dolarů, provozní zisk činil 14,6 miliardy, čistý zisk 11 miliard a výnos na akcii 2,13 dolaru. Společnost získala z provozních aktivit zhruba 18,9 miliardy dolarů, na dividendách vyplatila 4,4 miliardy dolarů a 4,8 miliardy vynaložila na zpětný odkup 191 milionu akcií.
Své kvartální výsledky zveřejnila také internetová společnost , která v 1Q zvýšila čistý zisk o 36 procent na 390 milionů dolarů díky úsporným opatřením a úspěšným investicím. V přepočtu na akcii byl zisk 35 centů proti 23 c. před rokem a nad konsensem 25 c. Tržby společnosti však klesly o sedm procent na 1,07 miliardy dolarů (pod oček. 1,1 mld. USD). Firma navíc představila výhled tržeb na 2Q ve výši 1,09 mld. USD, který zaostal za konsensem 1,11 mld. USD. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků oslabily v prodlouženém obchodování o více než čtyři procenta.
se nyní potýká s poklesem příjmů z internetové reklamy. Ty se propadly o 11 procent na 402 milionů dolarů. Údaje podle agentury AP naznačují, že na trhu s reklamou čím dál více zaostává za konkurenty a . V loňském roce firma poprvé od roku 2008 navýšila tržby, zatímco příjmy z prodeje internetové reklamy, které jsou klíčovou součástí celkových příjmů společnosti, meziročně mírně klesly.
patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let minulého století to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dostihla konkurence. Analytici tvrdí, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas zabránit poklesu příjmů z reklamy. Zatímco před pár lety byl pro konkurentem především internetový vyhledávač , dnes už je to i internetová sociální síť .
Nová generální ředitelka Marissa Mayerová se nyní snaží zastavit pokles tržeb a vrátit firmě její dřívější slávu. Upozornila však, že ozdravení bude představovat dlouhodobý proces. Za celý letošní rok firma očekává (dle původního výhledu) tržby v rozpětí 4,5 – 4,6 miliardy dolarů při očekávání trhu na 4,59 mld. USD. Mayerová působila 13 let ve firmě Google a je pátou ředitelkou firmy za pět let. Její předchůdci v Yahoo! se slábnoucími výsledky bojovali spíše snižováním stavu zaměstnanců. Výnos z prodeje internetové reklamy klesl za čtvrtletí meziročně o 11 procent na 455 mil. USD pod očekávání, což tlumí úvodní optimismus z nástupu Mayerové do čela firmy, uvedl analytik BGC Partners Colin GIllis.
Yahoo v loňském roce těžila ze svých podílů v japonské Yahoo Japan a čínské firmě Alibaba, které jsou velmi úspěšné. Včera společnost uvedla, že za 1Q13 odkoupila zpět akcie v hodnotě 775 mil. USD v souladu s loni oznámeným plánem distribuovat takto prostředky z prodeje části podílu čínské firmy Alibaba akcionářům.
(Zdroj: Bloomberg, Intel, Yahoo!, čtk)