Maloobchodní tržby na Černý pátek jen nepatrně vyšší než vloni
Američané utratili na Černý pátek, který oficiálně zahajuje předvánoční nákupní sezónu v USA, jen o málo více než v loňském roce. Podle dat ShopperTrak vzrostly maloobchodní tržby o 0,3% na 10,69 miliardy dolarů oproti 10,66 miliard dolarů v loňském roce. Dva faktory, které odrážely nesmělé výsledky na den po Dni díkůvzdání zastupovaly výrazné slevy na počátku listopadu a nárůst prodejů prostřednictvím internetu. V prvních dvou listopadových týdnech maloobchodní prodej meziročně vzrostl o 6,1% a návštěvnost prodejen vyskočila o 6,2%.
ShopperTrak, jenž provádí průzkum zhruba 70 tisíc maloobchodních prodejen po celé zemi dále uvedla, že je těžké říci, zda to byl úspěch nebo neúspěch. Tržby sice dosáhly novou rekordní hodnotu pro tento den, výsledek ale zaostal za predikcí 3,2% růstu. Do obchodů přitom přišlo o 2,2% více zákazníků než před rokem. To naznačuje, že spotřebitelé hledali v obchodech nabídky.
Maloobchodní prodej prostřednictvím internetu vylétl na Černý pátek o 16%. Průměrná on-line objednávka dosáhla 190,80 dolarů, což je 12% nárůst oproti $170,19 ve stejném období vloni, podle údaje Coremetrics. Solidní výsledek následoval 33% meziroční vzestup on-line prodejů na Den díkůvzdání. PayPal na Černý pátek oznámil 27% navýšení objemu plateb porovnáním s loňským rokem.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz