Stoupá sledovanost videa na internetu
Frekvence sledování tak v porovnání s výsledky z dubna 2009 prokazatelně stoupla. Češi na internetu nejčastěji sledují videa zpravodajská, vtipná a hudební. Videa si často přehrávají opakovaně a přeposílají dál svým přátelům i známým.
Výzkum byl realizován na vzorku 572 respondentů z NetPanelu, kteří reprezentují českou internetovou populaci starší 15 let. Do studie byli zařazeni jen ti respondenti, kteří nějaká videa na internetu sledují, čili drtivá většina internetové populace. Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 % respondentů, necelá třetina pak videoobsah konzumuje dokonce několikrát denně. Tato tzv. netelevizní videa tvoří gró sledovaného videoobsahu. Pořady z archivů televizních stanic a živé online vysílání pak "spotřebu" videí spíše doplňují.
Zábavná a netelevizní videa vyhledává hlavně mladší obecenstvo z věkové skupiny 15-24 let. Mladí preferují především vtipná videa nebo videa s hudebním obsahem. Odlišný vkus mají respondenti ve věkové kategorii 45+, kteří na internetu rádi sledují videa o cestování, naučná a vzdělávací videa a videa z reálného života.
Český internetový divák dále nejvíce preferuje filmy a pořady vytvořené profesionálními studii oproti uživateli tvořenému obsahu. V hodnocení jednotlivých webů s nabídkou videoobsahu (hodnotili jen uživatelé) dopadl ve srovnání nejlépe server YouTube.com. Jako nejlepší jej označila zejména nejmladší věková kategorie (15-24) let. Velmi dobrého hodnocení se dostalo od svých uživatelů i oběma webům České televize – iVysílání a ČT24.cz. YouTube, který v posledním roce navštívilo 86 % konzumentů videoobsahu, dominuje jako videoserver i z hlediska známosti a navštěvovanosti. Co se však frekvence sledování videa týče, vítězí letos Facebook.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři