Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  29.11.2010 12:03:20

Stoupá sledovanost videa na internetu

Z říjnového výzkumu Video na internetu společnosti Mediaresearch vyplývá, že denně sleduje video na internetu zhruba polovina internetových uživatelů.

Frekvence sledování tak v porovnání s výsledky z dubna 2009 prokazatelně stoupla. Češi na internetu nejčastěji sledují videa zpravodajská, vtipná a hudební. Videa si často přehrávají opakovaně a přeposílají dál svým přátelům i známým.

Výzkum byl realizován na vzorku 572 respondentů z NetPanelu, kteří reprezentují českou internetovou populaci starší 15 let. Do studie byli zařazeni jen ti respondenti, kteří nějaká videa na internetu sledují, čili drtivá většina internetové populace. Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 % respondentů, necelá třetina pak videoobsah konzumuje dokonce několikrát denně. Tato tzv. netelevizní videa tvoří gró sledovaného videoobsahu. Pořady z archivů televizních stanic a živé online vysílání pak "spotřebu" videí spíše doplňují.

Zábavná a netelevizní videa vyhledává hlavně mladší obecenstvo z věkové skupiny 15-24 let. Mladí preferují především vtipná videa nebo videa s hudebním obsahem. Odlišný vkus mají respondenti ve věkové kategorii 45+, kteří na internetu rádi sledují videa o cestování, naučná a vzdělávací videa a videa z reálného života.

Český internetový divák dále nejvíce preferuje filmy a pořady vytvořené profesionálními studii oproti uživateli tvořenému obsahu. V hodnocení jednotlivých webů s nabídkou videoobsahu (hodnotili jen uživatelé) dopadl ve srovnání nejlépe server YouTube.com. Jako nejlepší jej označila zejména nejmladší věková kategorie (15-24) let. Velmi dobrého hodnocení se dostalo od svých uživatelů i oběma webům České televize – iVysílání a ČT24.cz. YouTube, který v posledním roce navštívilo 86 % konzumentů videoobsahu, dominuje jako videoserver i z hlediska známosti a navštěvovanosti. Co se však frekvence sledování videa týče, vítězí letos Facebook.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

25.04.2024  Ministr financí v Press klubu Frekvence 1 MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688