Firmy blokují zaměstnancům přístup k internetu. Co šéfům vadí nejvíc?
Erotika vadí skoro všem (98 procent) zaměstnavatelům, většinou jsou podobné stránky automaticky zablokované. Pokud již máte zakázané porno, budete nejspíš surfovat na sociálních sítích, domnívají se šéfové. Facebook se nelíbí více než osmi desetinám (82 procent) zaměstnavatelů, následují servery s bulvárním a placeným obsahem (77 procent).
Při pohledu na české stránky je trend podobný, nejvíc jsou na očích sociální sítě jako Líbímseti.cz (proti těmto stránkám má námitku 64 procent firem), a servery typu Lidé.cz/Spolužáci.cz. Ty už ale zaměstnavatele tolik nepálí, jejich obliba se snižuje.
KTERÉ WEBOVÉ STRÁNKY ZAMĚSTNAVATELŮM NEJVÍCE VADÍ? | |
Erotické stránky | 98 % |
82 % | |
Bulvární či placený obsah | 77 % |
66 % | |
líbímseti.cz | 64 % |
Lidé.cz/Spolužáci.cz | 60% |
Šéfové větších firem nechtějí odstřihnout od internetu všechny své podřízené, ať už kvůli možnostem vzdělávání nebo kvůli motivaci. Proto se většinou snaží roztřídit přístup k internetu podle profese. "U tří z deseti firem se prosazuje přístup, kdy manažeři umožňují přistupovat k webu podle popisu pracovních činností a také požadavků na bezpečnost," popisuje výsledky analýzy generální ředitel firmy Jiří Jakeš.
Z analýzy vyplývá, že nejrizikovější profesí je podle zaměstnavatelů skladník. "Právě u něj je největší tendence masivně zneužívat v pracovní době přístupu k internetu pro vyřizování svých soukromých záležitostí nebo kvůli zábavě," dodal Jakeš. "Podezřelými" jsou i pracovníci administrativy nebo účetní. Ti však často potřebují pracovat s internetem, mají proto zakázané jen vybrané stránky.
POTŘEBUJÍ K PROFESI NEOMEZENÝ PŘÍSTUP | ČÁSTEČNĚ POTŘEBUJÍ OMEZENÝ PŘÍSTUP | VYSOKÉ RIZIKO – BEZ PŘÍSTUPU K INTERNETU |
Média | Prodej a obchod | Administrativa |
Marketing a public relations | Logistika a doprava | Státní a veřejné správa |
Management napříč sektory | ||
Personalistika | Ostraha objektů | |
Informační technologie | Výrobní sféra | |
Specializované profese | Podnikové finance a účetnictví | |
Telekomunikace |
Sociální sítě jsou tolerované pouze u profesí, které buď jejich prostřednictvím, či přímo na nich pracují, popřípadě je potřebují k podpoře kreativního potenciálu. Typickým příkladem jsou zaměstnanci v médiích, personálních agenturách nebo marketingoví a PR specialisté. "Pro ně se sociální sítě jeví jako vhodný nástroj také díky tomu, že je mohou využívat pro neformální rozvíjení svých pracovních kontaktů," komentuje Jakeš.
I když si zaměstnanci myslí, že chvilka brouzdání na internetu, kde naberou inspiraci a sílu, se poté kladně odrazí na jejich znásobené pracovní síle, podle odborníků tomu tak není. "Argument zaměstnanců o inspirativním odpočinku a relaxaci je poněkud lichý, v zaměstnání jsou lidé odměňováni za výkon a výsledky, odpočívat a relaxovat mohou mimo pracovní dobu," komentuje situaci psycholog Michal Walter, který ale připouští, že nejdůležitější je odvedená práce.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.