Velké banky ve srovnávači propadly, klienti prodělají tisíce
Finanční portál Chytryhonza.cz v minulých dnech nezávisle srovnal 18 neúčelových úvěrů ve výši 100 000 Kč s dobou splatnosti 6 let, které jsou k mání na českém trhu. Výsledky nejsou příliš překvapivé a potvrzují trendy poslední doby. Na předních pozicích se umístily nové nízkonákladové banky. Vítězem je online banka Zuno, mBank skončila na čtvrtém místě, Equa Bank na pátém a Air Bank na šesté pozici srovnávače.
Srovnání naopak skončilo propadem tradičních kamenných bank. Nelichotivé zadní příčky obsadila Česká spořitelna na patnáctém, Komerční banka na šestnáctém a ČSOB na sedmnáctém místě.
Měsíční splátka bonitního klienta u Zuno by činila 1 711 Kč, u poslední ČSOB by se vyšplhala na 2 329 Kč, úspora zákazníka by tedy mohla být přes 600 korun měsíčně.
V praxi existuje problém především v tom, že lidé si půjčky neporovnávají. Ročně mohou přicházet o tisíce, až desetitisíce korun. Je také potřeba nastavit si přijatelné parametry pro tu nejvýhodnější nabídku. Každá banka si svoje produkty a služby určuje podle svého.
Zuno klientům garantuje nejnižší nabídku na trhu pro úvěry ve výši 50 001 Kč až 500 000 Kč. Když doloží, že někde dostali lepší úvěr, Zuno jim nabídne ještě výhodnější. Půjčka u Zuno je bez poplatků.
Nejvýhodnější úvěry jdou často vyřídit pouze přes internet, protože klient ze své kapsy neplatí budovy a úředníky v ní. V Česku již působí několik nízkonákladových online bank, většina z nich účtuje jen nízké nebo nulové poplatky. Jediná čistě online banka bez fyzických poboček v ČR je zatím Zuno.
K založení účtu nebo žádosti o půjčku je potřeba jen doklad totožnosti, telefonní číslo a email. A samozřejmě připojení k internetu, počítač, tablet nebo mobil. V tom spatřuji zásadní rozdíl v porovnání s tradičními bankovními molochy. Jsem přesvědčen, že trendy příštích let se budou nemilosrdně ubírat právě touto cestou.
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Bankovní okénko:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři