(Kurzy.cz)
Bude pokračovat US býči trend? Srovnání s velkou internetovou bublino z 90. let ukazuje, že klidně může
Jeden z hlavních rozdílů je v tom, že "internetová bublina" byla silně izolovaným fenoménem, který se dotýkal téměř výhradně pouze jednoho sektoru. Současná rallye je naproti tomu v podstatě plošná. V současné rallye ročně rostlo cca 381 titulů z báze indexu S&P 500. Během internetové bubliny to bylo 311 titulů. Minulý týden se 77 titulů ocitlo na svých ročních maximech oproti pouhým 27 na vrcholu internetové bubliny v roce 2000.
Růst internetových titulů dosáhl během 5 let plných 754% oproti 200% u zbytku trhu. V rámci současné rallye je poměr výrazně vyrovnanější, když růst táhne spotřebitelský sektor s přírůstkem na úrovni 324% oproti nejméně výkonným telekomunikacím, které si polepšily pouze o 68%. Banky posílily o 259% a průmyslový sektor o 243%. Technologie si připsaly zhodnocení o 255%.
Hranici zhodnocení o 1000% překonalo 18 firem z báze indexu S&P 500. Źádná z nich není z technologického sektoru. V době internetové bubliny takovým způsobem rostlo 12 firem a z nich pouze 4 nepatřily do sektoru technologií.
Tyto základní rozdílnosti vedou analytiky a experty k přesvědčení, že současná rallye bude i nadále pokračovat. Americké trhy od roku 2009 rostou v průměru o 25% oproti 27% za rok v průběhu 5 let "internetové bubliny".
Jedním z mála medvědích ukazatelů je fakt, že délka současné růstové rallye již nyní překonává průměrnou délku všech býčích trendů od roku 1928 pohybující se na úrovni 5 let.
V neposlední řadě, na konci býčího trendu bývá také monetární politika centrálních bank po několik čtvrtletí silně utažená. Současný stav je tomuto pravidlu vzdálen, lidově řečeno, "na sto honů", což podporuje dále úvahy o pokračování růstu.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz