Oproti loňsku se tržby mírně zvyšují, hlásí obchodní řetězce
PRAHA (MEDIAFAX) - V porovnání s loňským rokem se tržby velkých obchodních řetězců v předvánoční době mírně zvýšily, oproti běžnému období jsou vyšší v řádu desítek procent. Shodují se na tom zástupci jednotlivých společností oslovených agenturou Mediafax.
„Vánoční nákupy jsou v plném proudu. Stoupá prodej potravin a dárků. O tomto víkendu do našich obchodů v porovnání s běžným víkendem přišlo za nákupy o 50 procent více zákazníků,“ uvedla pro agenturu Mediafax Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco Stores ČR.
V porovnání se stejným obdobím loňského roku podle ní Tesco zaznamenalo více než pětiprocentní nárůst prodeje. „Prodej potravin, zeleniny a ovoce stoupl o 50 procent. Největší nárůst, a to více než dvojnásobný, zaznamenaly hračky, dále kosmetika, oděvy, knihy, DVD, CD a elektronika,“ vyjmenovala Karasová. S blížícími se Vánocemi podle ní výrazně stoupá i prodej alkoholu. „Včetně toho, který běžně v průběhu roku nekupujeme. Zákazníci kupují likéry, aperitivy a dárkové koše, a to o 1,5krát více než v průběhu roku,“ prozradila mluvčí.
V důsledku bohaté sněhové nadílky vzrostl výrazně i prodej sportovních potřeb, a to téměř dvojnásobně. „Týdně prodáme až 5000 autolékárniček, jimiž budou muset být od Nového roku vybaveni všichni řidiči,“ dodala Karasová.
Tomáš Cížek, cizek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz