Sociální síť včera po závěru trhu zveřejnila své výsledky za 1Q14. Upravený zisk na akcii dosáhl 34c a překonal tak očekávání 24c. Potěšily také tržby na úrovni 2,5 mld. USD při odhadech 2,36 mld. USD. Meziročně tak tržby vzrostly o 72 %. Téměř trojnásobně se také zvýšil celkový zisk na 642 mil. USD z 219 mil. USD. zároveň oznámil odchod CFO Davida Ebersmana, kterého koncem roku nahradí David Wehner. Ebersman vlastní akcie firmy v celkové hodnotě 47,8 mil. USD.
Akcie společnosti během včerejší obchodní seance klesly o 2,65 % na 61,36 USD, aby po zveřejnění výsledků v poobchodní fázi ztrátu umazaly a vyšplhaly na 63,55 USD. Cílová cena je pak nastavena na 74,91 USD. Více než 80 % analytiků agentury Bloomberg doporučuje titul „koupit“.
disponuje rozsáhlou uživatelskou základnou čítající 1,28 mld. měsíčně aktivních jedinců. Jedná se o téměř polovinu „internetové populace“. Více než miliarda uživatelů využívá přístup skrze mobilní zařízení. A právě mobily, lépe řečeno chytré telefony, hrají v podnikání i ve kvartálních výsledcích zcela klíčovou roli.
Společnosti se totiž daří využít svůj potenciál v oblasti mobilní reklamy, která tvoří 59 % celkových reklamních příjmů. Ve srovnání s údobím těsně po IPO, kdy mobilní reklama negenerovala takřka žádné příjmy, jde o vskutku úspěšnou obrátku. Emarketer navíc očekává pokračující růst tržního podílu v segmentu mobilní reklamy z loňských 18 % na 22 %. Společnost má tak ukrojit další část příjmů největšímu hráči na tomto trhu americkému gigantu , který by tak měl z loňských 49 % ztratit na letošních 47 %.
v prvním kvartále představil hned několik zajímavých akvizičních záměrů. Za 19 mld. USD kupuje poskytovatele mobilní komunikace WhatsApp, za 2 mld. USD pak výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus. Společnost také plánuje rozšířit své služby o možnost využití mobilních plateb.